Od 24 września br. utratę, zaginięcie lub zniszczenie dowodu osobistego można zgłosić szybko i wygodnie poprzez platformę online. Formularz jest intuicyjny, a dane zaciągane są do niego automatycznie.
Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji, aby zgłosić utratę dowodu należy wejść na stronę Obywatel.gov.pl, wypełnić formularz i podpisać go Profilem Zaufanym. – Status unieważnienia dowodu jest do sprawdzenia online. Elektronicznie można również złożyć wniosek o wydanie nowego dokumentu. Warto pamiętać, by mieć pod ręką odpowiednie zdjęcie. Następnie należy wypełnić formularz i podpisać go Profilem Zaufanym. Jeśli ktoś nie ma Profilu Zaufanego, a chce skorzystać z tej oraz innych e-usług oferowanych przez państwo, może go teraz szybko i łatwo potwierdzić z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Profil Zaufany można również potwierdzić osobiście w urzędzie – czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.
Warto pamiętać, że fakt utraty dowodu należy zgłosić również w banku, a kradzież na policji.