Strona główna Aktualności Dnia Uwolnić Rzeszowskie Przystanki!

Uwolnić Rzeszowskie Przystanki!

1046
0
No Ratings Information Message

Uwolnić Rzeszowskie Przystanki! Ruszyła internetowa akcja Rzeszowian w sprawie udostępnienia miejskich przystanków dla wszystkich przewoźników. Akcja skierowana jest do Prezydenta Rzeszowa Tadeusza Ferenca. Zdaniem internautów udostępnienie przystanków wyłącznie dla jednego przewoźnika wspieranego przez miasto Rzeszów spowoduje zachwianie zasad konkurencyjności i podroży koszty korzystania z usług przewozowych. Akcja jest promowana także na Facebooku oraz na stronie www.uwolnicrzeszowskieprzystanki.pl

„Prosimy o zrozumienie w jak trudnej sytuacji postawiono pasażerów korzystających nie tylko z usług MPK, ale również MKS czy PKS. Jesteśmy mieszkańcami Rzeszowa i okolic. By sprawnie dojechać do pracy czy na uczelnię nierzadko musimy korzystać z przesiadek i usług różnych przewoźników. Blokując dostęp do przystanków w newralgicznych punktach Rzeszowa zostało nam to bardzo utrudnione. Ludziom należy pomagać w codzienny przemieszczaniu się przez zatłoczone miasto, a nie im to utrudniać”piszą mieszkańcy Rzeszowa do Prezydenta Ferenca.

Akcja wspierana jest przez Stowarzyszenie Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga”.

Wiele wskazuje na to, że uchwała radnych Rzeszowa o ograniczeniu dostępu dla zaledwie jednego przewoźnika mogła być sprzeczna z treścią ustawy o publicznym transporcie zbiorowym – twierdzi Prezes Stowarzyszenia „Najlepsza Droga” Mariusz Miąsko.

Chodzi o to, że Rzeszów nie posiada tzw.: Planu Transportowego, który jako akt prawa miejscowego zezwalałby na takie działanie i właśnie dlatego nasze Stowarzyszenie NAJLEPSZA DROGA planuje oficjalną interwencję do Pana Prezydenta w tej sprawie – dodaje prezes Miąsko.

j.p.

Oceń artykuł

Poprzedni artykułRząd powinien systemowo wzmocnić branżę motoryzacyjną
Następny artykułDlaczego pobieranie zawyżonych opłat przez RDA w Nowym Sączu jest bezpodstawne?
Autor ponad 250 publikacji prawnych dotyczących w szczególności: europejskiego prawa pracy i ubezpieczeń społecznych mobilnych pracowników „delegowanych”, elementów prawa podatkowego pracowników -„rezydentów”, europejskich regulacji dot. okresów prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków kierowców, międzynarodowego prawa użytkowania tachografów, prawa przewozowego, prawa mocowania ładunków, prawa przewozu ładunków szybko psujących się, prawa przewozu, materiałów niebezpiecznych, krajowego i unijnego prawa przewozu osób, międzynarodowych reguł handlowych Incoterms 2010, prawa administracyjnego branży TSL, elementów prawa ruchu drogowego.