Strona główna Aktualności Dnia W centrum Katowic będzie tzw. strefa tempa 30

W centrum Katowic będzie tzw. strefa tempa 30

719
0
No Ratings Information Message

Katowice planują wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości w ścisłym centrum Katowic. Tzw. strefa tempo 30 to rozwiązanie stosowane przez największe europejskie metropolie, żeby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu i poprawić komfort życia mieszkańców.

Jak czytamy na stronie urzędu miasta Katowice, jednym z priorytetów prezydenta Marcina Krupy jest rozwiązanie problemów komunikacyjnych miasta, w tym konsekwentnie prowadzona polityka rowerowa. Trwają prace nad stworzeniem kompleksowego planu połączenia drogami rowerowymi wszystkich dzielnic Katowic z centrum miasta. W ścisłym centrum wytyczenie osobnych pasów ruchu dla rowerzystów nie zawsze jest możliwe, tutaj rozwiązaniem może być jednak wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości, dzięki czemu ruch rowerowy mógłby się odbywać bezpiecznie po jezdniach. Prezydent Marcin Krupa właśnie podjął decyzję w tej sprawie. Nad szczegółami koncepcji pracuje teraz Wydział Transportu. 


Zgodnie ze wstępną koncepcją, strefą tempo 30 zostałby objęty teren ścisłego centrum miasta. Po stronie południowej obszar ograniczony torowiskiem kolejowym, autostradą A4 oraz ulicami Mikołowską i Francuską. Z kolei po stronie północnej wyznaczony przez: torowisko kolejowe, DTŚ (DK 79), ulice Sokolską i Dudy Gracza. 


Na części ulic w centrum obowiązywał będzie dominujący ruch pieszo – rowerowy. Już dzisiaj dotyczy to ulic: Mariackiej, Stanisława, Mielęckiego czy Dyrekcyjnej. Po zakończeniu remontów w tej części miasta dołączą do nich ulice: 3 Maja, Stawowa, Wawelska, Staromiejska oraz Rynek i Plac Szewczyka. Oznacza to, że oprócz pieszych i rowerzystów na tym terenie dopuszczony będzie wyłącznie ruch tramwajów i pojazdów związanych z jego niezbędną obsługą. 

Wprowadzenie strefy tempo 30 w Katowicach wiąże się m.in. z planowanym w tym roku zakończeniem przebudowy strefy Rondo – Rynek. Podobne rozwiązania zastosowały wcześniej m.in. Poznań, Gdańsk, Kraków czy Wrocław. Strefy uspokojonego ruchu powstają też w obszarach centralnych największych europejskich metropolii (duże natężenie ruchu, duża liczba skrzyżowań), zapewniając większe bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu oraz lepszy komfort życia mieszkańców, w tym ze względu na zmniejszenie poziomu hałasu. Rozwiązanie to poprawi również komfort kierowców, ponieważ w obrębie centrum miasta wykonują oni dużo manewrów takich jak parkowanie, zjazdy do posesji, zatrzymywanie i włączanie się do ruchu. Informacja dostępna na stronie www.katowice.eu.

 

Źródło: etransport.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułTargi Pracy w MWSLiT we Wrocławiu
Następny artykułJuż od dziś zmiana przepisów Kodeksu Ruchu Drogowego oraz Kodeksu Karnego!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj