Strona główna Strefa unieruchomienia ładunku Zabezpieczenie cieczy w cysternie…?!

Zabezpieczenie cieczy w cysternie…?!

4402
0
4.67/5 (3)

Każdy, kto choć raz w życiu prowadził cysternę wie, że nie jest to jazda łatwa i przyjemna. Bezwładność przelewającej się cieczy powoduje „bujanie” pojazdu na zakrętach i po jego zatrzymaniu. Jeżeli kierowca zapomni, ze jedzie z cysterną, na zakręcie może „położyć” zestaw w mgnieniu oka. Dynamika cieczy podczas nieplanowanych manewrów jest tak duża szczególnie, gdy cysterna nie jest wypełniona całkowicie cieczą, że może doprowadzić do wywrócenia zestawu. Rozpędzona ciecz w takiej sytuacji potrafi wyrwać zawór nalewkowy jak „korek z butelki” doprowadzając do natychmiastowego rozszczelnienia.

Czy można temu zapobiec? Producenci cystern dzielą poszczególne części cysterny na komory ograniczając znacznie ruch cieczy. A może jeszcze coś da się zrobić?

Rozwiązanie, które chcę dzisiaj Państwu przedstawić pozwala na znaczne ograniczenie niekontrolowanego przelewania cieczy w komorach. To system poduszek powietrznych, które wypełniają wolną przestrzeń nad cieczą dociskając ją do dna cysterny. Znaczne ograniczenie ruchu cieczy powoduje płynniejszą jazdę oraz brak konieczności wypełniania komory cieczą w 80%.

Ten nowy, innowacyjny, holenderski produkt zdecydowanie poprawia zachowanie się pojazdu na drodze, przez co transport cieczy staje się bezpieczniejszy, a jednocześnie przyjazny dla środowiska naturalnego, ponieważ dodatkowym aspektem wypełnienia wolnej przestrzeni nad cieczą jest ograniczenie jej parowania, co staje się kluczowym problemem podczas przewozu np. materiałów niebezpiecznych (ADR). Podczas nieprzewidzianych zdarzeń drogowych, takich jak wywrócenie się zestawu, poduszka zabezpiecza zawór nalewkowy przed wyrwaniem jednocześnie go doszczelniając.

inż. Jarosław Kędzior

Logistics Technologis Sp. zo.o.

tel. (12) 637-24-57

 

20080919 schets tankwagen (logo) (Medium)

Wypadek K-10 ADR 006

P1020885

Oceń artykuł

Poprzedni artykułDrogowe opłaty na Łotwie
Następny artykułTrzy kategorie miast – trzy kategorie zatłoczenia
Wiceprezes Logistic Technologies Sp. z o.o. Prezes Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa w Transporcie Drogowym „Akademia Mocowania”. Biegły sądowy w zakresie mocowania ładunków.