Strona główna Aktualności Dnia Zły stan techniczny autokarów

Zły stan techniczny autokarów

1016
0
5/5 (1)

Zły stan techniczny autokarów to kolejne najpoważniejsze naruszenie KREPTD

„Tylko pierwszego dnia ferii zimowych małopolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali 14 autobusów, którymi podróżowało w sumie 560 osób. Pamiętajmy, że zły stan techniczny autokarów to najpoważniejsze naruszenie KREPTD. Dwa z nich nie zostały dopuszczone do dalszej jazdy z powodu stwierdzonych poważnych usterek technicznych, które stwarzały zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym” informuje GITD.

Kontrole ITD mają na celu wyeliminować zły stan techniczny autokarów

Od 10 lutego 2018 r. dzieci z województwa małopolskiego rozpoczęły ferie. Jak co roku, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Krakowie w tym okresie skupiają swoją uwagę przede wszystkim na autobusach przewożących dzieci i młodzież wraz z opiekunami na zimowy wypoczynek. Pierwszego dnia ferii skontrolowali 14 autobusów, którymi podróżowało łącznie 560 osób. Dwa pojazdy nie pojechały z miejsca kontroli w dalszą trasę, a powodem tej decyzji był zły stan techniczny autokarów. Przewoźnicy musieli zapewnić dzieciom zastępczy transport, aby bezpiecznie mogły dotrzeć na zimowy wypoczynek.

W pierwszym przypadku bieżnik jednej z opon kontrolowanego autobusu był nadmiernie zużyty i niewłaściwie ustawiono zbieżność kół. Inspektorzy zauważyli też wycieki płynów eksploatacyjnych z silnika pojazdu. Autobusem tym podróżowało 32 dzieci. Kierujący nim wyjechał z Tarnowa i chciał dojechać do Zawoi.

Zły stan techniczny autokarów

Drugim tego typu pojazdem kierowca przewoził 25 dzieci z Bukowna. Celem podróży była stolica Tatr. Podróż ta została przerwana w Głogoczowie, ponieważ podczas kontroli inspektorzy stwierdzili nadmiernie zużyty bieżnik opony, z której wystawały druty.

Naruszenia KREPTD

Zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Komisji (UE) 2016/403 z dnia 18 marca 2016 r., zły stan techniczny pojazdu klasyfikuje się do grupy naruszeń przepisów dyrektywy 2014/45/UE i dyrektywy 2014/47/UE/ Podstawę prawną stanowi art. 12 ust. 2 dyrektywy 2014, który brzmi: „Nieutrzymywanie pojazdu w stanie zapewniającym bezpieczeństwo i w stanie zdatności do ruchu drogowego powodujące bardzo poważną usterkę układu hamulcowego, połączeń układu kierowniczego, kół/opon, zawieszenia lub podwozia lub innego wyposażenia mogącą spowodować bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego prowadzące do podjęcia decyzji o unieruchomieniu pojazdu”. W analizowanym przypadku mamy do czynienia także z naruszeniem, które klasyfikuje się do grupy naruszeń przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014. Mowa o naruszeniu związanym z użytkowaniem tachografu, który nie został poddany okresowemu przeglądowi przez zatwierdzony warsztat. To naruszenie określane jest jako bardzo poważne naruszenie.

Jednocześnie informujemy, że Kancelaria Prawna Viggen sp.j. prowadzi już kilka spraw o cofnięcie uprawnień z naruszeń systemu KREPTD. Jeśli potrzebują Państwo porady eksperta w tym zakresie proszę dzwonić pod numer: (12) 637 24 57.

Oceń artykuł

Poprzedni artykułNaruszenia grożące utratą Dobrej Reputacji
Następny artykułKREPTD – najpoważniejsze naruszenia (NN) – #9

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj