Strona główna Aktualności Dnia Zły stan techniczny pojazdu – jedno z najpoważniejszych naruszeń w KREPTD

Zły stan techniczny pojazdu – jedno z najpoważniejszych naruszeń w KREPTD

1132
0
No Ratings Information Message

Zły stan techniczny pojazdu – kierowca zatrzymany. Trwa akcja „Bezpieczny Autokar – Ferie 2018”. W trosce o dzieci wyjeżdżające na zimowy odpoczynek, ITD prowadzi wzmożone kontrole pojazdów przewożących dzieci. Akcja ma celu wyeliminowanie z ruchu drogowego autobusów, których stan techniczny zagraża bezpieczeństwu pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Zły stan techniczny pojazdu

19 stycznia br. inspektorzy kontrolowali ulice stolicy Podkarpacia. Uwagę funkcjonariuszy przykuł autobus przewożący dzieci, który nie był oznaczony tablicami barwy żółtej z symbolem „dzieci”. Kontrola wykazała szereg nieprawidłowości w jego stanie technicznym. Jak informuje GITD były to: wycieki płynów eksploatacyjnych, nieszczelności układu wydechowego, uszkodzenie szyby czołowej, niesprawne oświetlenie obrysowe oraz skorodowanie i uszkodzenie elementu nośnego pojazdu, tj. kratownicy ramy podwozia. Ponadto tachograf, którym posługiwał się kierowca, nie został poddany okresowemu badaniu w wymaganym terminie.

Naruszenia KREPTD

Zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Komisji (UE) 2016/403 z dnia 18 marca 2016 r.,  zły stan techniczny pojazdu klasyfikuje się do grupy naruszeń przepisów dyrektywy 2014/45/UE i dyrektywy 2014/47/UE/ Podstawę prawną stanowi art. 12 ust. 2 dyrektywy 2014, który brzmi: „Nieutrzymywanie pojazdu w stanie zapewniającym bezpieczeństwo i w stanie zdatności do ruchu drogowego powodujące bardzo poważną usterkę układu hamulcowego, połączeń układu kierowniczego, kół/opon, zawieszenia lub podwozia lub innego wyposażenia mogącą spowodować bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego prowadzące do podjęcia decyzji o unieruchomieniu pojazdu”. W analizowanym przypadku mamy do czynienia także z naruszeniem, które klasyfikuje się do grupy naruszeń przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014. Mowa o naruszeniu związanym z użytkowaniem tachografu, który nie został poddany okresowemu przeglądowi przez zatwierdzony warsztat. To naruszenie określane jest jako bardzo poważne naruszenie.

Jednocześnie informujemy, że Kancelaria Prawna Viggen sp.j. prowadzi już kilka spraw o cofnięcie uprawnień z naruszeń systemu KREPTD. Jeśli potrzebują Państwo porady eksperta w tym zakresie proszę dzwonić pod numer: (12) 637 24 57.

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułJak założyć firmę transportową? Dzisiaj jest łatwiej czy trudniej?
Następny artykułObwodnica Sokołowa Małopolskiego udostępniona kierowcom

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj