1 marca 2017 r. na drodze krajowej nr 15 zatrzymany został do kontroli zestaw pojazdów składający się z ciągnika samochodowego marki Scania oraz naczepy marki Wielton. Podczas oględzin pojazdu stwierdzono, iż w pojeździe marki Scania wyprodukowanym 16.11.2015 r. zainstalowano tachograf marki Stonridge Electronics.
Ostatnie badanie okresowe tachografu przeprowadzono 23.11.2016 r., co potwierdzone było na tabliczce pomiarowej umieszczonej na lewym słupku kabiny kierowcy. W trakcie oględzin pojazdu stwierdzono, że do urządzenia rejestrującego zostało podłączone niedozwolone urządzenie – wyłącznik tachografu, który został wpięty do szyny CAN pojazdu. Do instalacji tachografu zamontowano dodatkowe urządzenie imitujące sygnał IMS zamontowany wewnątrz kabiny. Stwierdzono również, że w skrzyni biegów został zamontowany nadajnik typu Kitas 2+, który został przerobiony. W/w ingerencja powodowała, że tachograf utracił dotychczasowe cechy legalności i prawidłowości działania w związku z czym stwierdzono wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące bez wymaganego sprawdzenia okresowego, badania kontrolnego lub kalibracji.
Źródło: etransport.pl/WITD w Olsztynie