Powracamy do tematu uwarunkowań prawnych organizacji i realizacji strzelnic w Polsce.
Przypominamy, że w dniu 11 stycznia 2024 roku, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, w osobie Zastępcy Dyrektora Departamentu Architektury, Budownictwa i Geodezji pismem (o sygnaturze: DAB-II.710.153.2023), po raz kolejny potwierdziło własne wcześniejsze stanowisko z dnia 7 sierpnia 2020 r., znak: DAB-II.054.16.2020, że co do zasady strzelnice typu otwartego NIE PODLEGAJĄ prawu budowlanemu. Jest to łącznie 10 (słownie: dziesiąte) stanowisko GUNB lub Ministerstwa, potwierdzające, że takie obiekty nie podlegają prawu budowlanemu.
W dniu 22 grudnia 2023 roku, Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w Warszawie, kolejny raz (trzeci raz w roku 2023) potwierdził pismem Zastępcy Dyrektora Departamentu Skarg i Wniosków Agnieszki Talarowskiej (sygn.DSW.051.781.2023.ASK), iż strzelnice typu otwartego nie podlegają co do zasady prawu budowlanemu.
W dniu 26 stycznia 2024 Sąd Karny w Olkuszu wyemitował wyrok, w którym o d d a l i ł w całości wniosek policji w Olkuszu o wymierzenie kary grzywny aresztu lub ograniczenia wolności za emisję dźwięku przez użytkowników strzelnicy, wskazując, iż strzelanie na legalnej strzelnicy nie jest wybrykiem, więc strzelcy ani też administrator strzelnicy, nie mogą podlegać sankcji. Dokładne omówienie przedmiotowej kwestii zostało opisane w jednym z końcowych rozdziałów opracowania prof. Mariusza Miąsko, które podlinkowujemy poniżej.
UWARUNKOWANIA PRAWNE ORGANIZACJI I REALIZACJI STRZELNIC W POLSCE
Jednocześnie dziękujemy za Komentarz na kanale Omnis Arma oraz wszystkie pozytywne opinie środowiska strzeleckiego! Niektóre z nich prezentujemy pod filmem.
Wszystkich zainteresowanych Strzelców zapraszamy na kanał 13 strzał – – – >