Strona główna Informacje prawne Polimex-Mostostal w końcu rusza z budową mostów na A1

Polimex-Mostostal w końcu rusza z budową mostów na A1

890
0
No Ratings Information Message

Polimex-Mostostal w końcu rusza z budową mostów na A1. Polimex-Mostostal pozyskał pierwszego podwykonawcę obiektów mostowych dla kontraktu na budowę odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn. Mosty to najmniej zaawansowana pod względem postępu robót część tej opóźnionej inwestycji.

Paweł Szymaniak, rzecznik Polimeksu, poinformował portal wnp.pl, że spółka podpisała umowę podwykonawczą z firmą Himmel i Papesch z Opola na realizację 16 obiektów inżynierskich na tym odcinku autostrady. Dodał, że są prowadzone rozmowy z kolejnymi podwykonawcami.
– Podwykonawca już zagospodarowuje się na placu budowy i od połowy października przystąpi intensywnie do budowy obiektów. Tym samym front robot na tym odcinku autostrady A1 istotnie się poszerza i prace znacznie przyśpieszają – podkreślił Szymaniak.

– Równocześnie prowadzimy negocjacje z kolejnymi podwykonawcami w sprawie budowy pozostałych obiektów. Niektóre rozmowy są już finalizowane. Oczekujemy, że u mowy zostaną podpisane niebawem – zaznaczył.

Z publikowanych przez GDDKiA cotygodniowych raportów z postępów prac przy realizacji odcinka A1 Stryków – Tuszyn wynika, że do 10 października wykonano po ok. 15 proc. wolumenu prac dotyczących nasypów i wykopów.

W 100 proc. zrealizowano natomiast drogi technologiczne, a w 88 proc. odhumusowanie. W przypadku obiektów mostowych rozpoczęto budowę 3 z 40.

W ubiegłym tygodniu Raiffeisen Bank Polska otrzymał od GDDKiA żądanie wypłaty środków z gwarancji należytego wykonania umowy, wystawionej na zlecenie Polimeksu-Mostostalu w związku z kontraktem na budowę odcinka A1 Stryków – Tuszyn.

W komunikacie Polimex podał, że żądanie wypłaty dotyczy kwoty 14,01 mln zł. Gwarancja stanowi częściowe zabezpieczenie należytego wykonania umowy na budowę 40-kilometrowego odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn.

Kontrakt w formule „projektuj i buduj” na realizację tej inwestycji konsorcjum Polimeksu podpisało 22 grudnia 2010 r. Jego wartość wynosi prawie 1,16 mld zł brutto, z czego udział Polimeksu w pracach i wynagrodzeniu miał wynieść 25 proc.

Skład konsorcjum uzupełniają jeszcze portugalski MSF Engenharia oraz MSF Polska, a także słowacki Doprastav. Do grudnia ubiegłego roku – do momentu odstąpienia od umowy przez syndyka masy upadłości – członkiem konsorcjum była jeszcze spółka Mostmar.

Początkowo zakładano, że prace zakończą się w sierpniu 2013 r. Jednak z powodu konieczności wprowadzenia zmian do założeń projektowych termin wydłużono do sierpnia 2014 r. Prace budowlane rozpoczęły się pod koniec kwietnia 2013 r.

Obecnie obowiązujący termin zakończenia robót nie jest jednak realny i przedstawiciele Polimeksu już informowali, że wnioskują do GDDKiA o jego wydłużenie.

11 października Polimex zawarł porozumienie z wierzycielami w sprawie zmiany warunków umowy restrukturyzacyjnej. Spółka podkreśla, że pozwoli ono na rozpędzenie jej działalności operacyjnej.

źródło: Tomasz Elżbieciak/WNP.PL

Oceń artykuł

Poprzedni artykułTańsza benzyna i olej napędowy. Gaz ponownie drożeje.
Następny artykuł12,5 mln złotych na pokrycie strat podwykonawców autostrad

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj