Strona główna Aktualności Dnia Będą nowe drogi i liczne obwodnicy

Będą nowe drogi i liczne obwodnicy

821
0
No Ratings Information Message

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zdecydowało o włączeniu szeregu inwestycji drogowych do Dokumentu Implementacyjnego do „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)”. To efekt zakończonych konsultacji społecznych nad DI – informuje rynekinfrastruktury.pl.

DI jest traktowany jako rozwinięcie zapisów SRT (czyli dokumentu, w którym nakreślono ogólne kierunki rozwoju transportu w Polsce). DI jest wstępnym planem działań inwestycyjnych, rankingiem ich priorytetowości. Konsultacje społeczne nad DI trwały od 2 stycznia do 5 lutego br. Wpłynęły w sumie 2843 uwagi od ok. 400 podmiotów (instytucji i osób prywatnych). Najwięcej uwag dotyczyło transportu kolejowego, jednak, jak już informowaliśmy, większość postulatów związanych z transportem kolejowym odrzucono. W przeciwieństwie do postulatów związanych z transportem drogowym.

Wśród głównych projektów inwestycyjnych, istotnych z punktu widzenia układu drogowego w całym kraju, do DI w efekcie konsultacji społecznych wpisane zostało m.in. dostosowanie DK-3 do parametrów drogi ekspresowej w woj. zachodniopomorskim (Świnoujście – Miękowo). Do dokumentu dopisano też budowę S7 pomiędzy Warszawą i Grójcem, budowę drogi S61 wraz z obwodnicą Łomży, jak również konieczność budowy drogi S11 (Koszalin – Pyrzowice) na całej długości. Aprobatę uzyskały również m.in. wnioski o budowę dróg ekspresowych z Wrocławia do granicy z Czechami w Kudowie, z Brzeska do Nowego Sącza, pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną i Rudnikiem (pow. starachowicki), budowę przeprawy mostowej na Wiśle w Korczynie (pow. buski) czy też przebudowę DK16 na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo i DK-22 na odcinku Elbląg – Swarożyn.

MIR zaakceptowało również wnioski, by do DI dołączyć budowę Obwodnicy Metropolitarnej Trójmiasta jako połączenia dróg S6 i S7, jak również północnej obwodnicy Krakowa, która, wraz z planowaną budową S7, stanowić będzie czwartą obwodnicę miasta. Pozytywnie odniesiono się też do postulatów dotyczących uwzględnienia w DI budowy obwodnic wielu miast i miejscowości – m.in. Konina, Piły, Tarnowa (DK-73), Kielc (DK-73), Myśliborza, Gryfina, Węgorzyna, Ostrołęki, Kędzierzyna-Koźla, Połańca, Ostrowca Św., Starachowic, Kostrzyna (z transgranicznym mostem na rzece Odrze), Krosna Odrzańskiego, Słubic, Ciechanowa.

Odrzucono natomiast m.in. postulat budowy zachodniej obwodnicy Szczecina (w ciągu drogi ekspresowej S6) oraz budowy drogi ekspresowej łączącej Płońsk z Płockiem i Toruniem. Uznania nie znalazły też m.in. postulaty o przebudowę, do parametrów drogi ekspresowej, odcinków DK-16 Ełk – Olsztyn, Ostróda – Grudziądz i Borki Wielkie – Augustów.

 

 

Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykuł"Rzeczpospolita" o przeładowanych samochodach osobowych
Następny artykułS3 od Gorzowa Wlkp. do Międzyrzecza otwarta

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj