Strona główna Strefa Ubezpieczeń Będą wyższe kary dla ubezpieczycieli

Będą wyższe kary dla ubezpieczycieli

1012
0
No Ratings Information Message

 

Komisja Nadzoru Finansowego grozi, że podwyższy kary za spóźnienia z wypłatą odszkodowań komunikacyjnych.

W zeszłym roku KNF nałożyła 23 kary na ubezpieczycieli na łączną kwotę 290 tys zł. Ubezpieczyciele spóźnili się z wypłatą należności 264 osobom. Rekordzista – Warta S.A., nie wypłaciła w terminie 121 odszkodowań.

W zależności od ilości przypadków komisja nakładała 10, 20 lub 30 tys. zł kary. KNF zagroziła także, że jeśli spóźnienia będą się powtarzać, kary będą znacznie wyższe.  

Kary nałożone w 2009 roku na towarzystwa ubezpieczeniowe
towarzystwo niewypłacone odszkodowania liczba kar łączna kwota kar
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji „Warta” SA 121 2 60 000 zł
HDI Asekuracja Towarzystwo Ubezpieczeń SA 36 3 40 000 zł
Generali Towarzystwo Ubezpieczeń SA 19 1 10 000 zł
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA 12 1 10 000 zł
Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” 12 1 10 000 zł
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA 10 1 10 000 zł
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA 8 1 10 000 zł
Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA 7 1 10 000 zł
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA 7 1 10 000 zł
InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group 6 1 10 000 zł
Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń SA Vienna Insurance Group 5 1 10 000 zł
Towarzystwo Ubezpieczeń InterRisk SA 5 1 10 000 zł
PZU SA 5 1 10 000 zł
Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń SA 4 1 10 000 zł
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA 4 1 10 000 zł
Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Polska SA 4 1 10 000 zł
MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA 3 1 10 000 zł
Generali Towarzystwo Ubezpieczeń SA 2 1 10 000 zł
Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Polska SA 2 1 10 000 zł
Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych 2 1 10 000 zł

 

źródło: KNF

 Zakład ubezpieczeń ma 30 dni na wypłatę odszkodowania. Zobowiązuje go do tego ustawa. Jeśli potrzebuje więcej czasu na ustalenie czy odszkodowanie się należy czy nie, musi poinformować o tym klienta pisemnie. Może wtedy zyskać 14 do 90 dni prolongaty. Ubezpieczyciel ma jednak obowiązek uporania się ze swoimi czynnościami jak najszybciej czyli z należytą starannością.

Jeśli zakład zwleka z wypłatą odszkodowania, powinniśmy najpierw zwrócić się z reklamacją do ubezpieczyciela. Jeśli nie odpowiada on na nasze zapytanie lub z jakiś powodów nie chce uznać zasadniej naszym zdaniem skargi, możemy skorzystać z pomocy Rzecznika Ubezpieczonych. 
Źródło: moto.money.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułDOSTĘPNA JEST TRZECIA WERSJA SYMULATORA 561 VIGGEN VLX
Następny artykułBadania profilaktyczne osób kierujących pojazdami samochodowymi w ramach obowiązków służbowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj