Co z unijnym rynkiem transportu drogowego? Spotkanie ministrów w Brukseli. Mowa o spotkaniu ministra Andrzeja Adamczyka wraz z ministrami ds. transportu Bułgarii, Węgier i Litwy.
Co z unijnym rynkiem transportu drogowego? Spotkanie ministrów w Brukseli
„Ministrowie z przykrością zauważyli, że początkowe cele Pakietu Mobilności I zostały utracone w trakcie prac nad dokumentem, a interesy narodowe i protekcjonizm przeważają nad podejściem europejskim. Z ich punktu widzenia obecny projekt Pakietu Mobilności I nie jest zrównoważony z punktu widzenia społecznego i rynkowego. Tym samym, ma on wyraźny negatywny wpływ na cele środowiskowe i ogólnie szkodzi europejskiej gospodarce. Z przykrością zauważyli również, że posłowie sprawozdawcy znacząco zmienili swoje poprzednie stanowiska, a ich podejście stało się bardziej restrykcyjne przez co nie uwzględnia realiów sektora transportu drogowego” – informuje Ministrowie Infrastruktury.
Dodatkowo Ministrowie poruszyli temat kabotażu. Apelowali o niewprowadzanie dalszych ograniczeń dotyczących kabotażu, w tym do przynajmniej utrzymania obecnych przepisów w niezmienionej formie. Ministrowie podkreślili, że jednym z kluczowych celów Pakietu Mobilności I było poprawienie warunków socjalnych kierowców. W tym miejscu przypomnieli o powinności szanowania wyboru kierowców dotyczący miejsca spędzania regularnego tygodniowego okresu odpoczynku. „Ministrowie byli również zdania, że całkowity zakaz regularnego tygodniowego okresu odpoczynku w kabinie pojazdu jest niemożliwy w obecnych okolicznościach. Z powodu braku odpowiedniej infrastruktury w Europie proponowane środki nie spowodują poprawy warunków pracy kierowców. Podkreślili, że wszystkie państwa członkowskie i Komisja Europejska powinny dołożyć wszelkich starań w celu zapewnienia kierowcom wystarczającej liczby miejsc odpoczynku na bezpiecznych parkingach znajdujących się w europejskiej sieci drogowej” – czytamy na stronie www.gov.pl.
Zdaniem Ministrów, „skupienie się na głównych celach Pakietu Mobilności I powinno być głównym wyznacznikiem wykorzystywania szansy przez Parlament Europejski i podejmowania właściwych decyzji”.