Strona główna Strefa Ubezpieczeń Czy wiesz jakie auto jest najtańsze w eksploatacji???

Czy wiesz jakie auto jest najtańsze w eksploatacji???

845
0
No Ratings Information Message

Oto przygotowane przez niemiecki ADAC zestawienie modeli, które mają najniższe koszty eksploatacyjne dla sześciu segmentów rynku. Dodano tu kalkulację średnich kosztów utrzymania w ciągu miesiąca oraz obrazowo w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr, uwzględniając takie elementy składowe jak cena kupna, proces utraty wartości, opłaty i ubezpieczenie, serwisowanie, ogumienie oraz wydatki na paliwo (przy założeniu, że w ciągu czterech lat pojazd pokonuje rocznie dystans 15 000 km).

W nawiasie podano kolejno takie informacje jak:
– cena wersji podstawowej w EUR
– miesięczne koszty eksploatacyjne (w EUR)
– koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach)

Klasa mini:
1. Toyota Aygo 1.0 (9 575; 320; 25,6)
2. Smart Fortwo coupe 1.0 mhd pure softip (9 990; 320; 25,6)
3. Nissan Pixo 1.0 visia (8 180; 323; 25,8)

Samochody małe:
1. Mitsubishi Colt 1.1 LPG (11 880; 349; 27,9)
2. Toyota Yaris 1.0 (11 675; 351; 28,1)
3. Dacia Sandero 1.4 LPG Ambiance (9 990; 353; 28,2)

Klasa niższa-średnia:
1. Dacia Logan 1.2 16V (7 300; 358; 28,6)
2. Łada Priora 2170 1.6 16V LPG (12 100; 403; 32,2)
3. Kia cee´d 1.4 LPG Attract (17 129; 428; 34,2)

Klasa średnia:
1. Skoda Octavia 1.4 Tour (13 490; 450; 36,0)
2. Skoda Octavia Combi 1.6 LPG Classic (18 990; 451; 36,1)
3. Nissan NV200 Kombi 1.5 dci85 Comfort (17 180; 478; 38,2)

Klasa wyższa-średnia:
1. Skoda Superb 1.9 TDI Comfort DPF (24 450; 547; 43,8)
2. Volvo V70 1.6D DRIVe DPF (30 910; 636; 50,9)
3. Nissan Primastar Kombi 2.0 dCi 90 Comfort wersja krótka 6-miejsc. (26 275; 672; 53,8)

Klasa wyższa:
1. Chrysler 300C 3.0 CRD automat DPF (39 890; 1020; 81,6)
2. Mercedes R 300 CDI BlueEfficiency 7G-Tronic DPF (49 623; 1028; 82,2)
3. Porsche Panamera (75 899; 1252; 100,2)

Źródło: ADAC , www.samar.pl

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułWITD: Kierowca na wakacjach?
Następny artykułUWAGA!!! Kolejny poważny błąd w polskim tłumaczeniu przepisów unijnych