Fuso posiada ogromne doświadczenie w zakresie napędów hybrydowych. W 1994 r. przedsiębiorstwo wyprodukowało swój pierwszy autobus hybrydowy, a dziesięć lat później opracowało drugą generację autobusów miejskich o takim napędzie. Model Canter Eco Hybrid produkowany jest seryjnie od 2006 r. W ciągu pięciu lat wyprodukowano około 1200 sztuk pierwszej generacji tego modelu. Dziesięć pojazdów Canter Eco Hybrid w latach 2008-2011 wywołało sensację na skutek zakończonego sukcesem testu flotowego w Londynie. W trzy lata pojazdy te pokonały łącznie około pół miliona kilometrów.
Jak informuje PGT, w centrum Berlina i Stuttgartu od wiosny tego roku ruszą na trasy elektryczne dostawczaki FUSO eCanter, marki należącej do Daimlera. Jednym z pierwszych klientów który z nich skorzysta będzie firma Dachser.
W Polsce firma także przygotowuje się na nowości technologiczne – w nowo budowanym oddziale w Strykowie, Dachser zaplanował już miejsce na stacje do ładowania aut elektrycznych.
Elektryczny dostawczak. Zdecydowaliśmy się na FUSO eCanter, ponieważ jest to pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka, wprowadzona do produkcji seryjnej, a co za tym idzie, nadająca rozmach całej klasie pojazdów użytkowych. Ciężarówki te będą częścią prowadzonego przez nas projektu miejskiej dystrybucji, a także przyczynią się do rozwoju naszej innowacyjnej i zrównoważonej koncepcji dostaw w centrach miast – mówił Stefan Hohm dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.
W zależności od ograniczeń dla ruchu samochodowego w danym mieście, lokalny oddział Dachser może zastosować adekwatne do swoich potrzeb rozwiązanie. To wiąże się z wybraniem odpowiedniego zestawu pojazdów do dostarczania towarów w centrach miast. Wdrożenie projektu miejskiej dystrybucji umożliwi połączenie sprawdzonych modeli logistycznych z nowymi rozwiązaniami.
Zależnie od modelu i przeznaczenia ciężarówka FUSO eCanter może przejechać na jednym ładowaniu do 100 km, a jej maksymalna ładowność wynosi 3,5 t. Elektryczny układ napędowy pojazdu składa się z sześciu akumulatorów litowo-jonowych, każdy o napięciu 420 V i pojemności 13,8 kWh.
Czy elektrycznie napędzane samochody ciężarowe mają szansę naprawdę wejść na nasz Europejski rynek?
Źródło: http://www.pgt.pl