Szczęśliwi ci, którzy jadą obrzeżami wielkich miast. Dlaczego? Bo unikają korków i poruszają się nawet 33 km/h szybciej niż kierowcy, którzy próbują przebić się przez centrum miasta – informuje serwis korkowo.pl W którym mieście różnice są najbardziej wyraźne?
Specjaliści z serwisu Korkowo.pl przeprowadzili monitoring sytuacji drogowej w siedmiu dużych miastach polski: Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Białymstoku. Badanie przeprowadzono w trakcie trwania popołudniowych godzin szczytu, a pod uwagę brano centra miast i ich obrzeża. Różnice są imponujące! Kierowca, który porusza się na obrzeżach miasta jedzie średnio o 22 km/h szybciej niż jego kolega, który utknął w centrum.
Ze skrajności w skrajność
Największą różnicę odnotowano we Wrocławiu. O ile na obrzeżach miasta prędkościomierze wskazują ok 58 km/h, to w ścisłym centrum wskazówki ledwie sięgają 25 km/h. Najmniejsze wahania szybkości odnotowano w Warszawie i Gdańsku. Na obrzeżach stolicy samochody osiągają prędkość 45 km/h, w centrum zaś 31 km/h. Rożnica wynosi zatem 14 km/h. W Gdańsku mamy do czynienia z analogiczną różnicą 14 km, z tym, że ruch jest jednak płynniejszy: w centrum prędkościomierze wskazują 39 km/h, na obrzeżach zaś 53 km/h.
Centrum vs obrzeża
-
miasto
centrum
obrzeża
różnica
Warszawa
31 km/h
45 km/h
14 km/h
Poznań
32 km/h
54 km/h
22 km/h
Gdańsk
39 km/h
53 km/h
14 km/h
Kraków
30 km/h
51 km/h
21 km/h
Wrocław
25 km/h
58 km/h
33 km/h
Łódź
30 km/h
53 km/h
23 km/h
Białystok
40 km/h
64 km/h
24 km/h
źródło: Yanosik.pl
oprac. Korkowo.pl
Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik oraz FlotisMobile umieszczonych w pojazdach poruszających się po wybranych miastach między 1-12 maja 2014 w godzinach 16-18, w promieniu 0-2 km oraz 10-15 km od centrum.
Źródło: korkowo.pl