Przypominamy, że system poboru opłat – viaTOLL został wygaszony w dn. 30.09.2021 r. Od 1 października br. jedynym systemem poboru opłat na płatnych odcinkach dróg państwowych będzie system e-TOLL. Od tego dnia nie będą działać system viaTOLL oraz urządzenia viaBOX i viaAUTO. Dotychczasowi użytkownicy tych urządzeń powinni korzystać z aplikacji mobilnej e-TOLL PL lub urządzeń pokładowych kompatybilnych z e-TOLL.
Należy pamiętać aby wyrejestrować się z systemu viaTOLL. Można to zrobić również po 30 września. Na odzyskanie kaucji za urządzenie pokładowe (tzw. OBU/viaBOX) oraz przeksięgowanie środków z rachunku viaTOLL użytkownicy mają czas do 30 września 2022 r. Informacje jak wyrejestrować się z viaTOLL dostępne są na stronie etoll.gov.pl.
Dodatkowo informujemy, że każdy użytkownik nowego sytemu ma możliwość kontynuacji przejazdu w przypadku awarii urządzenia GPS. Jeżeli urządzenie przestało działać, można opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu – w Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.
Opłatę za zadeklarowany przejazd należy uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli na koncie brakuje środków, należy uzupełnić je przed złożeniem deklaracji.
Wszystkie niezbędne wytyczne dotyczące e-TOLL znajdą Państwo na stronie https://etoll.gov.pl/ciezarowe/
Najistotniejsze informacje wyszczególniono w zakładce FAQ: https://etoll.gov.pl/ciezarowe/faq/
Źródło: etoll.gov.pl.