Strona główna Aktualności Dnia Most na Renie: od końca września zakaz wjazdu dla pojazdów ciężkich

Most na Renie: od końca września zakaz wjazdu dla pojazdów ciężkich

3417
0
No Ratings Information Message

Automatyczne blokady na A1 przed mostem na Renie przy Leverkusen od końca września będą wymuszać egzekwowanie zakazu wjazdu na most dla pojazdów ciężkich. Wszystko z powodu robót drogowych.

Decyzja o utworzeniu blokad zapadła po intensywnych dyskusjach zainteresowanych stron: Ministerstwa Transportu w Niemczech, policji autostradowej, straży pożarnej z Kolonii i Leverkusen. System ma się składać z wagi oraz automatycznego systemu blokującego z czujnikami kontrolnymi. 
Pojawiają się pytania od wielu kierowców, którzy podróżują codziennie na tej trasie: Gdzie szlabany będą zamontowane? Jak będzie działa blokada? Czy nie zwiększą się korki i nie wzrośnie ilość wypadków?

Dobra wiadomość jest taka, że po moście nadal można jeździć po trzech zwężonych pasach ruchu w każdym kierunku. Główne drogi dojazdowe zostaną poprowadzone przez A59 – skrzyżowanie Leverkusen-West na prawym brzegu oraz na lewym brzegu rzeki, w obszarze skrzyżowania Köln-Niehl jako jeden z trzech pasów ruchu przez most na Renie.

Śluzy ochronne są zakładane na A1 w obu kierunkach przed ostatnim zjazdem na most oraz dodatkowo, przed A1 na wjeździe w Kolonii-Niehl na drodze przemysłowej, jak i na rampach na A59 przy skrzyżowaniu Leverkusen-West przed wjazdem na A1.

Śluzy przed mostem na Renie w obu kierunkach mają ok. 200 m długości, każda ze światłami na początku i na końcu. Dopuszczalna prędkość została zmniejszona do 40km/h. Lewy i środkowy pas mają szerokość po 2,20m, a pas prawy ma szerokość 3,75m i jest przeznaczony dla pojazdów ciężarowych.

 

Jak będzie działała blokada?
Na pierwszych światłach pojazd zostanie zważony i zmierzony. Jeśli będzie zbyt ciężki, to zapali się światło czerwone i dalsza jazda będzie zabroniona. Informacja trafi również do miejsca, gdzie znajdować się będą drugie światła. Tam również dla takiego pojazdu zapali się czerwone światło i zamknie się automatyczny szlaban, a ciężarówka zostaje wycofana. System działać będzie automatycznie, lecz będzie pod stałą kontrolą pracowników, którzy będą monitorować wszystko ze znajdującego się w pobliżu kontenera.

 

Źródło: etransport.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułZwiększone kontrole przewozu zwierząt
Następny artykułBędzie remont drogi wojewódzkiej 519