Strona główna Aktualności Dnia Niezamocowany ładunek

Niezamocowany ładunek

101

Niezamocowany ładunek przewoził samochód dostawczy, który zatrzymany został przez patrol motocyklowy dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Do kontroli doszło w podwrocławskich Radomierzycach.

Niezamocowany ładunek

Brak prawidłowego mocowania to nie jedyne naruszenie na koncie zatrzymanego. Pojazd z towarem był przeładowany i ważył o 1,5 tony za dużo. „Przewożony ładunek nie został w ogóle zabezpieczony przed możliwością zmiany położenia. Przemieścił się na jeden z boków skrzyni ładunkowej w trakcie pokonywania ronda. Z relacji kierowcy wynikało, że pojazd załadował w nieprawidłowy sposób szef firmy dla której pracuje” – czytamy na stronie www.gitd.gov.pl.

Kierowcę ukarano trzema mandatami i zobligowano go do usunięcia nadmiaru towaru i prawidłowego zamocowania ładunku.

Prawidłowe mocowanie ładunku

O edukację w zakresie prawidłowego mocowania ładunków dba Instytut Naukowy Logistic Technologies Sp. z o.o., który zwraca uwagę na rolę jaką w procesie przewozu ładunku ponosi nadawca– odpowiadający za prawidłowy przewóz ładunków. Instytut alarmuje o podjęcie wzmożonych starań w celu uświadomienia nadawców, co do ich roli i odpowiedzialności za życie wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz zacząć pilnie wprowadzać procedury unieruchomienia ładunków w transporcie. Więcej o działalności Instytutu pod adresem: www.logistictechnologies.pl.

Audyt naprawczy KREPTD

Poznaj zasady bezpiecznego przewozu

Już 24 września w Modlnicy k. Krakowa odbędzie się szkolenia z zakresu „Bezpieczny przewóz, czyli jak prawidłowo mocować ładunki?” Na szkoleniu poznasz m.in.

  • rewolucyjne zmiany w zakresie odpowiedzialności załadowców i nadawców za skutki złego unieruchomienia ładunków, zasady stosowania obowiązkowej dla każdego producenta normy EN 12 195-1,
  • dowiesz się, czy wyłącznie producenci i nadawcy będą odpowiedzialni za unieruchomienie ładunku w transporcie zgodnie z EN 12 195-1?
  • a także, poznasz odpowiedź na pytanie: dlaczego duże koncerny będą ponosiły odpowiedzialność karną do 5 mln zł za błędy unieruchomienia ładunków, jak rozliczyć podatek VAT w wybranych regułach Incoterms i wiele innych informacji…

Więcej informacji i zgłoszenia pod adresem: https://jazdaprawna.pl/terminarz-szkolen/.

Oceń artykuł

SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here