Strona główna Informacje prawne Nowe zasady uzyskania A1 dla pracowników delegowanych do UE

Nowe zasady uzyskania A1 dla pracowników delegowanych do UE

2007
1
5/5 (5)

Poznaj nowe zasady uzyskania A1 dla pracowników delegowanych do UE. Udostępniamy Państwu film nagrany po spotkaniu z dr hab. Marcinem Zielenieckim, wiceministrem Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, które odbyło się w dniu 27 października 2017 roku w Warszawie w MRPiPS przy współudziale znamienitych gości: dyrektorów MRPiPS, dyrekcji ZUS, przedstawicieli PIP oraz znamienitych przedstawicieli pracodawców branży TSL. Przedmiotem ustaleń były zasady wydawania druku A1 na podstawie rozp. 883/2004 WE.

Videoblogi

Więcej filmów z wyjaśnieniami dr M. Miąsko znajduje się na videoblogu na stronie: https://mariuszmiasko.pl/

Kanał na Youtube dr. Mariusza Miąsko dostępny jest pod adresem: https://www.youtube.com/channel/UCg8kFnamtgONJ6okTj_RVdA/videos

Jeśli chcesz zadać pytanie do doktora Mariusza Miąsko napisz pod adres: mistrzowieprawa@viggen.pl

Mariusz Miąsko

Mariusz Miąsko: doktor Nauk Prawnych UJ (specjalność Prawo Pracy), Autor ponad 230 publikacji prawnych, Autor i współautor ponad 175 interwencji prawnych do instytucji krajowych oraz unijnych, Autor projektów ustaw, Wykładowca, Założyciel i współwłaściciel największej polskiej firmy prawniczej branży TSL – Kancelaria Prawna Viggen Sp.j, prezes Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga”, Ekspert udzielający od 17 lat dziesiątek wywiadów dla polskich mediów, uczestnik prac Podkomisji Transportu w Sejmie RP w zakresie nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców i ustawy o transporcie drogowym, wynalazca, Pomysłodawca i twórca programów komputerowych dla branży transportowej. 

Niektóre z sukcesów

  • autor uwzględnionych przez KE poprawek błędów unijnego prawa transportowego (w szczególności zał. nr IV do rozporządzenia 1071/2009 WE),

  • autor pierwszego w Polsce Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego tzw. Planu Transportowego dla ZKGKM w Olkuszu (http://www.zkgkm-olkusz.pl/upload/plan%20transportowy%20ZKGKM%20Olkusz.pdf),

  • autor wniosków do MSZ, skutkujących implementacją do polskiego systemu prawnego dwóch nowelizacji kluczowych umów międzynarodowych branży TSL – Umowy AETR oraz Umowy ATP,

  • zaprzestanie nakładania nielegalnych kar przez GITD za każdą bramownicę Viatoll po szeregu następujących interwencji: dwukrotnie u RPO, NIK, wielokrotnie GITD i Ministerstwie Transportu, w mediach m.in. „Rzeczpospolita”, „Polsat”, „TVN24”, RMF,

  • zaprzestanie przez GITD nielegalnego ważenia DMC wagami do ważenia osi,

  • wykazanie na gruncie naukowym poprzez obronę pracy doktorskiej nieprawidłowości orzecznictwa Sądu Najwyższego. 

Autor projektów ustaw:

  • ustawy o transporcie drogowym,
  • ustawy o kierujących pojazdami,
  • ustawy o czasie pracy kierowców,
  • ustawy o drogach publicznych,
  • ustawy prawo przewozowe,
  • uregulowania dot. unieruchomienia ładunków.

 

Pomysłodawca i twórca programów komputerowych dla branży transportowej:

      • Wirtualny Audytor”,
      • Przedstawiciel Zagraniczny”,
      • Koniczynka”,
      • VTS – ewidencja czasu pracy”,
      • VTS – wynagrodzenia”,
      • Bus Manager”,
      • Silnik Prawny”,
      • VTS E-urlopówka”.

Oceń artykuł

Poprzedni artykułZatrzymani za ingerowanie w prace układów oczyszczania spalin
Następny artykuł3,75 mld zł na inwestycje drogowe

1 KOMENTARZ

  1. Mam wątpliwości związane ze składaniem wniosku A1, czy do wniosku powinno dołączać ksero umowy o pracę i następnie aneksy o pracę, gdzie są określone wynagrodzenia pracownika? Gdzie w tym wszystkim ochrona zarobków pracownika, do czego to ma służyć. Przecież ZUS ma nazwę zakładu pracy i nazwisko pracownika, bardzo łatwo może sprawdzić czy występujemy o naszego pracownika. Ilość składanych dokumentów jest przesadą i powinno się okroić ich o połowę. Gdzie ochrona lasów i po co tyle informacji o kierowcy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj