Strona główna Aktualności Dnia Powstanie kolejna część obwodnicy Łomży

Powstanie kolejna część obwodnicy Łomży

1085
0
No Ratings Information Message

Powstanie kolejna część obwodnicy Łomży – 21 grudnia 2017 r. podlaski oddział GDDKiA podpisał umowę na realizację kolejnego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Południe – Łomża Zachód – podała GDDKiA. To część obwodnicy Łomży na międzynarodowej trasie Via Baltica, łączącej Polskę z krajami bałtyckimi.

Powstanie kolejna część obwodnicy Łomży

Spółka Mota-Engil w połowie października wygrała rozpisany przez GDDKiA przetarg na budowę obwodnicy Łomży, która będzie częścią międzynarodowej trasy Via Baltica.  Z ośmiu ofert złożonych w postępowaniu przetargowym, przedstawiona przez Mota-Engil wygrała dzięki niskiej na tle konkurentów cenie – 218,10 mln zł. To znacznie mniej, niż na tę inwestycję przygotowała GDDKiA – 283,27 mln zł. W ramach zadania powstanie 7,2 km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S61, węzeł Łomża Południe oraz 9-kilometrowy odcinek (w nowym przebiegu) drogi krajowej nr 63 w kierunku Zambrowa.

Obwodnica Łomży – czas realizacji

Na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” przewidziano 31 miesięcy. Wykonawca powinien zaprojektować trasę i uzyskać decyzję ZRID w ciągu pierwszych 15 miesięcy, a w ciągu kolejnych 16 miesięcy zrealizować prace budowlane oraz uzyskać pozwolenia na użytkowanie. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych 15 grudnia – 15 marca.

Jak powiedział, cytowany na stronie mib.gov.pl, minister Adamczyk: „Umowa na budowę 7-kilometrowego fragmentu obwodnicy Łomży, to nie tylko gwarancja powstania całej, 20-kilometrowej obwodnicy tego miasta, ale też kolejny etap faktycznej realizacji drogi ekspresowej S61, czyli Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą”.

 

Odcinki S61

31 października 2017 r. zostały podpisane umowy na projekt i budowę odcinków S61 w. Kolno – Stawiski oraz Stawiski – Szczuczyn o długości 34,4 km. Podpisanie umów na pozostałe odcinki S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do Łomży (Podborze – Śniadowo, Śniadowo – Łomża Południe, Łomża Zachód – Kolno) jest planowane w I kwartale 2018 r. Ponadto w ramach budowy Via Baltica powstaje obwodnica Szczuczyna (II nitka) o długości 6,5 km, koniec prac planowany na I kw. 2020 r.; obwodnica Suwałk o długości 13 km, zakończenie budowy planowane w II kw. 2019 r. oraz odcinek obwodnica Suwałk – Budzisko (granica państwa) o długości 24 km, zakończenie prac planowane w III kw. 2020 r. podaje GDDKiA

W ramach budowy obwodnicy Łomży od węzła „Łomża Południe”  do węzła „Łomża Zachód”  powstanie:

– węzeł Łomża Południe, dzięki któremu droga S61 połączy się z nowym fragmentem DK 63 – dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 7,2 km (szerokość pasa 3,5 m, 2,5-metrowe pasy awaryjne, jezdnie oddzielone 5 m pasem zieleni) o nawierzchni z betonu cementowego, – obiekty inżynierskie: 1 most, 14 wiaduktów, 1 przejście dla zwierząt, – infrastruktura ochrony środowiska, w tym: ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, ogrodzenie całej drogi ekspresowej, – kanalizacja deszczowa, kanały technologiczne, system zarządzania ruchem.

Nowy odcinek drogi krajowej nr 63 (od węzła „Łomża Południe” do istniejącej drogi krajowej 63 w rejonie miejscowości Podgórze) zostanie wybudowany jako droga Główna ruchu Przyspieszonego o długości 8,9 km. Odcinek o nawierzchni bitumicznej zostanie dostosowany do obciążenia nawierzchni 115 kN/oś. W ramach zadania powstanie wiadukt nad linią kolejową nr 49 Śniadowo – Łomża.

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułKontrola biometryczna na wszystkich przejściach granicznych Ukrainy
Następny artykułLiczne naruszenia na łączną kwotę ponad 88 tys. zł

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj