Strona główna Aktualności Dnia Profesor Peter Hilpold: „Tyrolski zakaz jazdy w nocy jest nielegalny”

Profesor Peter Hilpold: „Tyrolski zakaz jazdy w nocy jest nielegalny”

674
0
5/5 (3)

Na dzisiejszej konferencji prasowej w Rzymie zaprezentowano nowy raport profesora Petera Hilpolda na temat nocnego zakazu jazdy dla ciężarówek w Tyrolu. Przypomnijmy, że ten oraz inne środki podjęte przez kraj związkowy w celu ograniczenia ruchu ciężarówek na autostradzie Brenner powodują spore problemy w branży transportowej. 

Tyrolski zakaz jazdy ciężarówkami w nocy narusza prawo UE. To wynik opinii wykładowcy prawa europejskiego na Uniwersytecie w Innsbrucku, profesora Petera Hilpolda. Zakaz jazdy nocą w Tyrolu, który został zaostrzony 1 stycznia 2021 r., uniemożliwia wjazd wszystkim ciężarówkom z silnikiem Diesla. Zgodnie z tyrolskim zarządzeniem tylko ciężarówki na LNG – oraz ciężarówki na wodór i pojazdy elektryczne, które nie są jeszcze dostępne na rynku – mogą nadal jeździć tranzytem. Sytuacja jest inna w przypadku pojazdów, które wjeżdżają lub wyjeżdżają z Tyrolu: tutaj wszystkie ciężarówki Euro 6 – mogą jeździć bez ograniczeń.

Zakaz jazdy w nocy nie poprawia stanu powietrza

„Zakaz prowadzenia pojazdów skierowany jest wyłącznie do ruchu tranzytowego i nie jest jasne, w jaki sposób całkowity zakaz jazdy w nocy ma osiągnąć cel czystości powietrza” – powiedział Hilpold. Ruch towarowy przesuwa się na godziny dzienne z powodu braku alternatyw. Doprowadza to do większego ruchu, korków. „To nie poprawia jakości powietrza w Tyrolu – wręcz przeciwnie” – stwierdził ekspert.

W prezentacji raportu wziął również udział Markus Ferber, rzecznik ds. polityki transportowej grupy CSU w Parlamencie Europejskim. „Zawsze wątpiłem, czy zakaz jazdy w nocy jest zgodny z prawem UE. Opinia potwierdza teraz moje przypuszczenie ”- powiedział eurodeputowany.

Eurodeputowany Ferber krytykuje Komisję Europejską i wzywa ją do działania

Na wspólnym rynku wewnętrznym nie może być tak, że pojedynczy region, bez konsultacji z sąsiadami, ogranicza w takim stopniu swobodny przepływ towarów – jedną z podstawowych swobód UE. Dlatego Ferber zażądał: Komisja UE musi działać i ostatecznie egzekwować obowiązujące prawo unijne – w razie potrzeby również w ramach postępowania w sprawie uchybienia Austrii przeciwko państwom członkowskim”

Ferber skrytykował obojętność Komisji Europejskiej wobec tyrolskich naruszeń prawa: „To podważa wiarygodność Komisji, która skądinąd lubi udawać strażnika prawa i porządku. Niemcy i Włochy nieustannie wzywają do wspólnych rozwiązań, a Tyrol trzyma się swoich jednostronnych zakazów i stale je zaostrza- powiedział polityk CSU.

Źródło: https://www.verkehrsrundschau.de

Oceń artykuł

Poprzedni artykułPakiet Mobilności: na jakich zasadach kierowca może wydłużyć czas jazdy o jedną lub dwie godziny?
Następny artykułPrzygotujemy Twoją firmę na wdrożenie zmian związanych z Pakietem Mobilności
Specjalista w zakresie dokumentacji w Kancelarii Prawnej Viggen. Helpdesk i operator aplikacji VTS do rozliczania czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. Masz pytania do artykułu? Skontaktuj się ze mną: ak@viggen.pl, ak@vtsproject.pl, tel. +786 137 850

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj