Strona główna Archiwalne ale ciągle przydatne Rzeczpospolita: "Kierowca ma płacić rzadziej" za viaTOLL

Rzeczpospolita: "Kierowca ma płacić rzadziej" za viaTOLL

781

 

„Rzeczpospolita” pisze na temat nowego pomysłu Rządu dotyczącego systemu viaTOLL. Nowy pomysł przewiduje wprowadzenie okresów karencyjnych dla tych kierowców, którzy nie uiścili opłaty. Jednak przedstawiciele stowarzyszeń transportowych bardzo sceptycznie zaopiniowali pomysł rządu. Przeczytaj dlaczego…

Negatywnie pomysł rządu ocenił Mariusz Miąsko – prawnik, i Prezes Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego „Najlepsza Droga”, który wyjaśnia że zmiany rządu są czysto iluzoryczne i sprzeczne z Konstytucją RP. Stanowisko Prezesa Miąsko podziela Maciej Wroński z OZPTD, który potwierdza, że zamiast zmieniać prawo wystarczy zacząć przestrzegać aktualnie obowiązujące.

Głównym motorem napędowym w kraju zmierzającym do zaprzestania nakładania na przewoźników i kierowców wielokrotnych kar za to samo naruszenie jest Mariusz Miąsko – Prezes Stowarzyszenia URKiTD „Najlepsza Droga”, który wystosował w tej sprawie na przestrzeni półtorej roku już kilkanaście interwencji, do Ministerstwa Transportu, GITD, Premiera RP, Ministra Sprawiedliwości, Rzecznika Spraw Obywatelskich, NIK.

Z inicjatywy Mariusza Miąsko doszło do interwencji ROP Pani Prof. Ireny Lipowicz do Ministra Nowaka, po której Ministerstwo Transportu zaproponowało zmiany w przepisach dotyczących zasad nakładania kar za przejazd po drogach krajowych.

„Odpowiedź ministra niewiele zmienia, ponieważ pan minister nie odpowiedział czy państwo polskie zwróci obywatelom pieniądze, które bezprawnie nałożyło na kierowców łamiąc Konstytucję RP” – wyjaśnia Mariusz Miąsko.

Jak widać najaktywniejsze polskie stowarzyszenie transportowe przejawia niezwykłą determinację do uzdrowienia obecnej sytuacji.

j.p.

 

potencj

 

  ZOBACZ CO JUŻ ZROBILIŚMY DLA TWOJEJ FIRMY TRANSPORTOWEJ!

Oceń artykuł

SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy
Autor ponad 250 publikacji prawnych dotyczących w szczególności: europejskiego prawa pracy i ubezpieczeń społecznych mobilnych pracowników „delegowanych”, elementów prawa podatkowego pracowników -„rezydentów”, europejskich regulacji dot. okresów prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków kierowców, międzynarodowego prawa użytkowania tachografów, prawa przewozowego, prawa mocowania ładunków, prawa przewozu ładunków szybko psujących się, prawa przewozu, materiałów niebezpiecznych, krajowego i unijnego prawa przewozu osób, międzynarodowych reguł handlowych Incoterms 2010, prawa administracyjnego branży TSL, elementów prawa ruchu drogowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here