Strona główna Aktualności Dnia Strefy robót drogowych a bezpieczeństwo

Strefy robót drogowych a bezpieczeństwo

963
0
No Ratings Information Message

W ubiegłym tygodniu Komisja Europejska opublikowała raport bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2014 roku, z którego wynika, że tempo zmniejszania liczby ofiar wypadków uległo znacznemu spowolnieniu.

Chociaż liczba wypadków i ofiar w strefach robót drogowych tylko stanowi niewielką ich część, nie ulega wątpliwości, że praca nad utrzymaniem dróg jest jednym z najbardziej niebezpiecznych zadań w budownictwie drogowym. Ważne jest, więc stworzenie jak najbezpieczniejszych warunków dla tych pracowników.

Ponieważ infrastruktura drogowa w Europie będzie się starzeć, a natężenie ruchu stale wzrasta, naprawy i różnego rodzaju interwencje drogowe w najbliższej przyszłości będzie coraz częstsze.

Biorąc to pod uwagę, a także bieżące prace UE w celu poprawy bezpieczeństwa pracowników, Europejska Federacja Drogowa (ERF – European Road Federation) opublikowała wytyczne dotyczące minimalnego poziomu bezpieczeństwa w strafach pracy na sieci TEN-T, dotyczące m.in. ITS, znaków, oznakowania i oświetlenia.

– Te wytyczne to rezultat trzech lat naszej pracy – wyjaśnia John Kreps, przewodniczący grupy roboczej zajmującej się bezpieczeństwem pracy w ERF. – W sumie zebraliśmy krajowe wytyczne dotyczące bezpieczeństwa pracy z 16 państw członkowskich UE, a następnie przeprowadziliśmy analizę i ocenę, w jaki sposób najlepiej wykorzystać urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i poprawić brd w sposób najbardziej opłacalny.

W uzupełnieniu do ogólnych zaleceń, wytyczne zawierają jeszcze trzy przykłady dobrych praktyk z Francji, Hiszpanii i Belgii dotyczące prac mobilnych, krótko- i długoterminowych.

– Mamy nadzieję, że wytyczne zwiększą świadomość na temat znaczenia poprawy bezpieczeństwa prac drogowych zarówno na szczeblu UE, jak i państw członkowskich – powiedział Christophe Nicodeme, dyrektor generalny ERF. – Komisja Europejska dokonuje właśnie przeglądu dyrektywy 2008/96 w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury. Wierzymy, że nasze wytyczne zostaną wykorzystane i uda się do bezpieczeństwa robót drogowych podejść w sposób bardziej zintegrowany i skoordynowany.

 

Źródło: edroga.pl/EFR

Oceń artykuł

Poprzedni artykułZakres i cel rozporządzenia 561/2006 WE
Następny artykułMajowe prędkości na drogach