Użytkownicy systemu viaTOLL mogą korzystać z darmowego narzędzia mobilnego, które umożliwia sprawdzanie stanu salda, doładowywanie konta oraz wyszukiwanie Miejsc Obsługi Klienta. Stworzenie aplikacji to wynik badań satysfakcji użytkowników systemu i zgłaszanych przez nich uwag.
Z badań przeprowadzonych przez GDDKiA wynika, że kierowcy i firmy transportowe szeroko wykorzystują urządzenia mobilne i stąd impuls do stworzenia aplikacji do zarządzania kontem w ramach systemu viaTOLL.
Aplikacja umożliwia uzyskanie dostępu do informacji o stanie salda, doładowanie konta przy pomocy karty płatniczej lub flotowej. Ponadto dzięki niej można wytyczyć trasę do najbliższego Miejsca Obsługi Klienta albo wyświetlić podstawowe informacje o posiadanej umowie.
Nowe narzędzie mobilne zostało wyposażone w szereg funkcjonalności zapewniających bezpieczeństwo. Na razie z aplikacji mogą korzystać posiadacze urządzeń z systemem Android i iOS. Równolegle trwają prace nad wersją dla urządzeń z systemem Windows.
Aktualnie system viaTOLL obejmuje 3152 km dróg ekspresowych, krajowych i autostrad. Do końca października 2015 roku system wygenerował wpływy do Krajowego Funduszu Drogowego w wysokości 5,211 mld zł.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl