Strona główna Aktualności Dnia Wjazd do Niemiec tylko z testem? Co z kierowcami zawodowymi?

Wjazd do Niemiec tylko z testem? Co z kierowcami zawodowymi?

723
0
5/5 (3)

Niemieckie Ministerstwo Zdrowia planuje wprowadzenie obowiązkowych testów na obecność koronawirusa dla wszystkich osób przekraczających granicę – niezależnie od środka transportu i kraju przebywania.

Nowe zasady mogą wejść w życie już od 1 sierpnia, minister zdrowia apeluje bowiem o jak najszybsze rozszerzenie obowiązku wykonania testu przy wjeździe do Niemiec. Nowe obostrzenia dotyczyłyby osób, które nie są w pełni zaszczepione lub nie przeszły zakażenia koronawirusem. Niemcy nie przewidują jednak wprowadzenia stacjonarnych kontroli granicznych, które weryfikowałyby powyższe. Spełnienie wymogów miałoby być sprawdzane wyrywkowo – tak jak dotychczas.

Na chwilę obecną w rządzie niemieckim trwa dyskusja na temat wprowadzenia jednolitych regulacji w zakresie obowiązkowych testów. Pojawiają się głosy, że proponowane rozwiązania będą nieproporcjonalne i problematyczne – czekamy zatem na ostateczne stanowisko strony niemieckiej.

Nowe wymogi również dla kierowców zawodowych?

Nawet jeśli jeśli nowe przepisy wejdą w życie, kierowcy zawodowi nie powinni zostać objęci dodatkowymi obostrzeniami. Przypomnijmy, że osoby przekraczające granicę niemiecką w ramach transportu międzynarodowego zobowiązane są monitorować niemiecką listę krajów ryzyka, która aktualizowana jest co do zasady w każdy piątek na stronie instututu Roberta Kocha:

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html

O zmianach informujemy regularnie również na łamach naszego portalu.

W ramach przypomnienia – krótka instrukcja postępowania:

Niemieckie Ministerstwo Spraw Zagranicznych kwalifikuje kraje do 3 grup ryzyka:

1. Obszary nowych wariantów wirusa

2. Obszary o wysokiej zachorowalności

3. Obszary ryzyka zwykłego (einfache Risikogebiete)

+ dodatkowo

4. Obszary, które nie są już uznawane za obszary ryzyka (w tym obecnie Polska).

Przewoźnik powinien zwrócić uwagę na obszar z którego podróżuje kierowca (oraz uwzględnić obszary w których przebywał przez 10 ostatnich dni).

Ad. 1. Jeżeli kierowca przed wjazdem do Niemiec w trakcie ostatnich 10 dni przebywał w krajach zakwalifikowanych jako obszary z nowymi wariantami wirusa, musi bezwzględnie wykonać test i zarejestrować się na stronie https://www.einreiseanmeldung.de/#/ Wymagania należy spełnić również w przypadku tranzytu przez Niemcy.

Ad. 2. Jeżeli kierowca przed wjazdem do Niemiec w trakcie ostatnich 10 dni przebywał w krajach zakwalifikowanych jako obszary o wysokiej zachorowalności, musi wykonać test przy pobycie dłuższym niż 72 godz. i zarejestrować się na stronie https://www.einreiseanmeldung.de/#/

Rejestrację wjazdu należy przeprowadzić co do zasady każdorazowo przy wjeździe z obszaru wysokiego ryzyka, nawet jeśli pobyt w Niemczech będzie trwał krócej niż 72 godziny. Jeśli na podany adres mailowy otrzymają Państwo wiadomość od organu z prośbą o dokumenty, należy wskazać, że osoba zarejestrowana podróżowała do Niemiec jako kierowca transportu międzynarodowego i nie przekroczyła wymaganych 72 godzin. Jeśli czas pobytu był dłuższy, należy przekazać organowi odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów.

Rejestracja wjazdu w obu przypadkach pozwoli na uniknięcie nieprzyjemności i kar w razie wyrywkowej kontroli.

W ramach wyjątku, jeśli nie ma możliwości zgłoszenia kierowcy w formie elektronicznej, można wykorzystać papierową deklarację:

https://www.bundesgesundheitsministerium.de/fileadmin/Dateien/3_Downloads/C/Coronavirus/Infoblatt/2021/Polen.pdf

Zgłoszenia nie trzeba dokonywać jeżeli kierowca przebywał w krajach wysokiego ryzyka, a następnie będzie przejeżdżał przez Niemcy tranzytem.

Ad.3. Brak konieczności rejestracji i okazywania testu

Ad. 4. j.w.

Oceń artykuł

Poprzedni artykułAustria: od 31 lipca przywrócenie zakazów jazdy w powiecie Reutte (Tyrol)
Następny artykułOd 1 sierpnia nowe zasady wjazdu do Niemiec – aktualne wymagania dla kierowców zawodowych
Specjalista w zakresie dokumentacji w Kancelarii Prawnej Viggen. Helpdesk i operator aplikacji VTS do rozliczania czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. Masz pytania do artykułu? Skontaktuj się ze mną: ak@viggen.pl, ak@vtsproject.pl, tel. +786 137 850

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj