Strona główna Aktualności Dnia Zatrudniasz kierowców, ale oni ciągle uciekają do konkurencji? Co Firmy Transportowe robią...

Zatrudniasz kierowców, ale oni ciągle uciekają do konkurencji? Co Firmy Transportowe robią nie tak?

1641
0
5/5 (1)

Od ponad roku jako Agencja Pracy Tymczasowej ITEA, specjalizujemy się w obsłudze firm z branży TSL, głównie firm transportowych, których największą bolączką w ostatnim czasie jest brak najważniejszej grupy pracowników koniecznej dla przetrwania Firmy Transportowej, a mianowicie KIEROWCÓW.

Specjalizujemy się w poszukiwaniu i rekrutowaniu tej właśnie grupy docelowej nie wyłączając oczywiście innych zawodów, jak: spedytor, księgowa, dyspozytor, pracownik hali czy mechanik. Wszystkie te zawody jak jeden mąż muszą ze sobą współgrać, a brak obsadzonego stanowiska to jak brak puzzla w dużej układance. Współpracując z różnymi firmami z całej Polski i nie tylko, zauważyliśmy pewną powtarzającą się zasadę. Wynika ona z kosztów życia oraz dynamicznie zmieniających się warunków w naszym kraju, w Unii Europejskiej. Brak granic i możliwość legalnego zatrudnienia w krajach sąsiadujących z Polską jest jak szampan bez bąbelków. Niby da się wypić, ale to nie to samo.

Nadal jesteśmy czołowym krajem pod kątem transportu, ale brak kadry, nawet już bez doświadczenia, jest dużym utrudnieniem do prowadzenia sensownego biznesu.

Powtarzając poprzednie publikacje, warto współpracować z Agencją, która obraca się w kręgach kadrowych i jest w stanie zapewnić kierowców, którzy faktycznie będą oddanymi pracownikami na tyle długo, by prowadzenie rentownego biznesu dawało satysfakcję. Jednak nie tylko od kierowców i przepisów oraz osób odpowiedzialnych za rekrutację zależy, jak długo pracować będzie kierowca w danej firmie.

Jeżeli prowadzisz transport międzynarodowy i chcesz by kierowca u Ciebie zatrudniony był oddanym pracownikiem, szanującym Ciebie, Twoją firmę, powierzony zestaw – powinieneś szanować i jego od samego początku. Nie wchodząc w szczegóły każdy jest świadomy, że wyznacznikiem podjęcia jakiejkolwiek pracy jest wynagrodzenie i ten składnik stawia się na pierwszym miejscu WYMAGAŃ jakich oczekuje pracownik od pracodawcy. Następnym warunkiem może być system pracy, atmosfera, podejście pracodawca = pracownik, ewentualna ścieżka kariery, czy (tu koło się zamyka) możliwość premiowania uczciwej pracy, czyli znowu aspekt finansowy.

Mamy również świadomość, że prowadzenie firmy transportowej, szczególnie na arenie międzynarodowej, to nie jest łatwy chleb i wiele potu trzeba z siebie wylać, by firma nie przynosiła strat. Koszty związane z minimalnymi wynagrodzeniami w poszczególnych krajach tj. Milog, Loi Macron, Minimalna Włoska i inne to kolejne koszty, których jeszcze 10 lat temu nie było, co powodowało ogromny przyrost firm transportowych w naszym kraju, przez które staliśmy się liderem.

Teraz by utrzymać pozycję, musimy więcej się starać, więcej wydawać, przy proporcjonalnie mniejszych zyskach – niestety. Ale co z tymi pracownikami – uściślając, kierowcami? Wynikiem naszej obserwacji, różnych firm, różnych klientów z Północnej, Południowej, Zachodniej czy Centralnej Polski jest złe podejście do zatrudnienia. Większość skupia się, by kierowca jeździł jak najwięcej przy zakładanym niskim, a Firmie opłacalnym wynagrodzeniu. BŁĄD!

Płacenie kierowcy w transporcie międzynarodowym w 2017 roku mniej niż 6 500zł „na rękę” – wliczając w to już wszystkie przewidziane składniki, ryczałty, diety itp. jest działaniem krótkowzrocznym i nie na miejscu. Nieważne, że konkurencja w miejscowości obok płaci 5 500zł, ponieważ za chwilę nie będzie płacić nawet 100zł, bo nie będzie komu. Kierowcy, tak samo jak informatycy, dzisiaj w naszym kraju, a nawet i na kontynencie są najbardziej pożądanym zawodem. Już dawno nasi Polscy „drajwerzy” zorientowali się jaki jest stan faktyczny. Jednak wystarczy uwierzyć w fakt, że nie każdy chce wyjeżdżać za granice, by zarabiać 2, może nawet 3 razy więcej. Wolą częściej widzieć rodziny, dom, znajomych kosztem niższego wynagrodzenia, ale uczciwego i dającego perspektywy.

Takie podejście, głównie finansowe dotyczy firm od wschodniej granicy, aż po samą Wartę, czasem dalej. Jeżeli prowadzisz firmę w Lublinie, Radomiu, Przemyślu czy Krakowie – zapłać kierowcy 6500zł i bądź pewny przez kilka lat, że on od Ciebie nie odejdzie, nie będzie szukał wolnych wakatów u konkurencji, nie będzie się zastawiał nad opcjami zagranicznymi, to będzie Twój kierowca, które z czasem warto będzie premiować za oddanie, nie za dobrze wykonywaną pracę, wyrabianie się na czas itp. a za oddanie Twojej Firmie.

Dlatego każdą Firmę Transportową, która zajmuje się transportem międzynarodowym zapraszamy do współpracy z naszą Agencją na jasnych i uczciwych warunkach. Znajdziemy dla Państwa kierowców na każde stanowisko, spedytorów i dyspozytorów jednak nasze warunki, to uczciwe wynagrodzenie dla pracowników, których będziemy mieli zaszczyt polecić.

Jesteś zainteresowany współpracą?


– rekrutujemy pracowników nawet w 14 dni
– zape
wniamy kadrę przez 365 dni w roku
– użyczamy pracowników tymczasowych
– wspieramy Polski Transport
– weryfikujemy Twoich pracowników
– szkolimy i współpracujemy z najlepszymi


KONTAKT TEL. od pon. do pt. od 8:45 – 16:00

Mateusz Nowak

Specjalista ds. Rekrutacji i kontaktu z Klientem

531 766 520 

mn@aptserwis.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułJak prawidłowo odebrać 'odpoczynek skrócony’?
Następny artykułPrzedsiębiorco, czy zgodnie z prawem rozliczasz kierowców?
Pasjonat historii i podróży krótkoterminowych, bloger w PodrozowacNajlepiej.pl. Project Manager w VTS Project Sp. z o. o.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj