Strona główna Aktualności Dnia Zmiany w minimalnej włoskiej

Zmiany w minimalnej włoskiej

1398
0
5/5 (3)

W niniejszym materiale prezentujemy zmiany w minimalnej włoskiej. Jak już informowaliśmy Państwa wcześniej, Republika Włoska pod wpływem wprowadzonych przepisów w zakresie minimalnych stawek wynagradzania wprowadzonych najpierw w Niemczech, a później we Francji postanowiły nie zostać w tyle. Włochy jako kolejny kraj dołączyły do grona państw Unii Europejskiej, które Rozporządzeniem z mocą ustawy nr 136 z dnia 17 lipca 2016 r. implementowały Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/67/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, zmieniającą rozporządzenie UE nr 1024/2012 w sprawie współpracy administracyjnej za pośrednictwem systemu wymiany informacji na rynku wewnętrznym. W wyniku powyższego włoskie przepisy ustanowiły płacę minimalną na terytorium kraju, której pierwotnie dotyczyła wyłącznie przewozów kabotażowych towarów. (http://jazdaprawna.pl/2016/08/24/minimalna-placa-we-wloszech-wbrew-pozorom-nie-tylko-kabotaz/).

Zmiany w minimalnej włoskiej

20 września 2017 r. na portalu www.cliclavoro.gov.it zamieszczono informacje, iż włoskie uregulowanie zostało rozszerzone o przewóz kabotażowy osób. Zatem obecnie firmy transportowe, które wykonują przewozy osób na terenie Republiki Włoskiej muszą zawsze weryfikować czy przewóz ten kwalifikowany jest jako kabotaż. Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca, wówczas koniecznym jest posiadanie przez kierowcę w pojeździe zgłoszenia delegowania (Dekret 136/2016). Zgłoszenia dokonuje się za pomocą specjalnie utworzonej platformy (https://www.cliclavoro.gov.it/Pagine/default.aspx), na której można dokonywać zgłoszenia na okres 3 miesięcy.

W tym miejscu przypominam, iż włoskie przepisy wymagają posiadania reprezentanta na terytorium Republiki Włoskiej, któremu to należy przekazać formularz zgłoszeniowy.

Obowiązki kierowcy

Ponadto przypominamy, że w obowiązku kierowcy pozostaje także posiadanie w pojeździe umowy o pracę przetłumaczonej na język włoski, dokumentu A-1, oświadczenia pracodawcy o stawce godzinowej brutto oraz sposobie i zasadach rozliczania kosztów podróży, wyżywienia i zakwaterowania. Niezwykle ważne jest, aby pamiętać o powyższym, ponieważ brak dokumentów w przypadku kontroli wiązać się może z nałożeniem na przedsiębiorstwo kar finansowych w wysokości od 1.000 EUR do 10.000 EUR.

 

Anna Nieć-Mrzygłód

Kancelaria Prawna Viggen sp.j.

 

 

 

 

Niniejszy dokument podlega ochronie prawnej na mocy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (ustawa z dnia 4 lutego 1994 r., Dz. U. 06.90.631 z późn. zm.).

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułMediolan walczy ze smogiem – wprowadzono ograniczenia dla samochodów
Następny artykułZapłata za badanie techniczne przed jego wykonaniem – prezydent podpisał ustawę
Absolwentka Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kierownik Działu Silnik Prawny, zleceń zewnętrznych, optymalizacji oraz rozliczeń wynagrodzeń kierowców Kancelarii Prawnej Viggen sp.j. Posiada 2 letnie doświadczenie w zakresie likwidacji szkód osobowych i komunikacyjnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj