15 ton bez zabezpieczenia. Taki ładunek przewoził kierowca, który zatrzymany został przez kłodzką ITD. Pojazdem transportowano łącznie 15 ton drewna, które zabezpieczono zaledwie dwoma, luźnymi pasami. Do kontroli doszło 7 marca.
15 ton bez zabezpieczenia
„Pojazd, którym przewożono źle zabezpieczone drewno był w fatalnym stanie technicznym. Przeprowadzający kontrolę inspektorzy, dawno już nie widzieli tak rażących usterek. Pojazd miał uszkodzoną zwrotnicę i popękane tarcze hamulcowe I osi. Stwierdzono całkowity brak hamowania kół III osi i jednego koła II osi, niesprawny hamulec postojowy i układ pneumatyczny. Inspektorzy odnotowali także wycieki płynów hamulcowych i uszkodzenia ogumienia. Nie sposób było również nie zauważyć zaawansowanej korozji ramy głównej pojazdu” – informuje GITD. Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. Kierowca za prowadzenie pojazdu w stanie zagrażającym bezpieczeństwu innym użytkownikom dróg, został ukarany mandatem.
Prawidłowe mocowanie ładunku
O edukację w zakresie prawidłowego mocowania ładunków dba Instytut Naukowy Logistic Technologies Sp. z o.o., który zwraca uwagę na rolę jaką w procesie przewozu ładunku ponosi nadawca– odpowiadający za prawidłowy przewóz ładunków. Instytut alarmuje o podjęcie wzmożonych starań w celu uświadomienia nadawców, co do ich roli i odpowiedzialności za życie wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz zacząć pilnie wprowadzać procedury unieruchomienia ładunków w transporcie. Więcej o działalności Instytutu pod adresem: www.logistictechnologies.pl.
Poznaj zasady bezpiecznego przewozu
Już 25 września w Modlnicy k. Krakowa odbędzie się szkolenia z zakresu „Bezpieczny przewóz, czyli jak prawidłowo mocować ładunki?” Na szkoleniu poznasz m.in.
- rewolucyjne zmiany w zakresie odpowiedzialności załadowców i nadawców za skutki złego unieruchomienia ładunków, zasady stosowania obowiązkowej dla każdego producenta normy EN 12 195-1,
- dowiesz się, czy wyłącznie producenci i nadawcy będą odpowiedzialni za unieruchomienie ładunku w transporcie zgodnie z EN 12 195-1?
- a także, poznasz odpowiedź na pytanie: dlaczego duże koncerny będą ponosiły odpowiedzialność karną do 5 mln zł za błędy unieruchomienia ładunków, jak rozliczyć podatek VAT w wybranych regułach Incoterms i wiele innych informacji…
Więcej informacji i zgłoszenia pod adresem: https://jazdaprawna.pl/terminarz-szkolen/.
Czytaj także: