Strona główna Aktualności Dnia 15 ton bez zabezpieczenia

15 ton bez zabezpieczenia

89

15 ton bez zabezpieczenia. Taki ładunek przewoził kierowca, który zatrzymany został przez kłodzką ITD. Pojazdem transportowano łącznie 15 ton drewna, które zabezpieczono zaledwie dwoma, luźnymi pasami. Do kontroli doszło 7 marca.

15 ton bez zabezpieczenia

„Pojazd, którym przewożono źle zabezpieczone drewno był w fatalnym stanie technicznym. Przeprowadzający kontrolę inspektorzy, dawno już nie widzieli tak rażących usterek. Pojazd miał uszkodzoną zwrotnicę i popękane tarcze hamulcowe I osi. Stwierdzono całkowity brak hamowania kół III osi i jednego koła II osi, niesprawny hamulec postojowy i układ pneumatyczny. Inspektorzy odnotowali także wycieki płynów hamulcowych i uszkodzenia ogumienia. Nie  sposób było również nie zauważyć zaawansowanej korozji ramy głównej pojazdu” – informuje GITD. Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne.  Kierowca za prowadzenie pojazdu w stanie zagrażającym bezpieczeństwu innym użytkownikom dróg, został ukarany mandatem.

Prawidłowe mocowanie ładunku

O edukację w zakresie prawidłowego mocowania ładunków dba Instytut Naukowy Logistic Technologies Sp. z o.o., który zwraca uwagę na rolę jaką w procesie przewozu ładunku ponosi nadawca– odpowiadający za prawidłowy przewóz ładunków. Instytut alarmuje o podjęcie wzmożonych starań w celu uświadomienia nadawców, co do ich roli i odpowiedzialności za życie wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz zacząć pilnie wprowadzać procedury unieruchomienia ładunków w transporcie. Więcej o działalności Instytutu pod adresem: www.logistictechnologies.pl.

Poznaj zasady bezpiecznego przewozu

Już 25 września w Modlnicy k. Krakowa odbędzie się szkolenia z zakresu „Bezpieczny przewóz, czyli jak prawidłowo mocować ładunki?” Na szkoleniu poznasz m.in.

  • rewolucyjne zmiany w zakresie odpowiedzialności załadowców i nadawców za skutki złego unieruchomienia ładunków, zasady stosowania obowiązkowej dla każdego producenta normy EN 12 195-1,
  • dowiesz się, czy wyłącznie producenci i nadawcy będą odpowiedzialni za unieruchomienie ładunku w transporcie zgodnie z EN 12 195-1?
  • a także, poznasz odpowiedź na pytanie: dlaczego duże koncerny będą ponosiły odpowiedzialność karną do 5 mln zł za błędy unieruchomienia ładunków, jak rozliczyć podatek VAT w wybranych regułach Incoterms i wiele innych informacji…

Więcej informacji i zgłoszenia pod adresem: https://jazdaprawna.pl/terminarz-szkolen/.

 

Czytaj także:

Oceń artykuł

SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here