Strona główna Informacje prawne Jak zgłaszać do MiLoG za pomocą nowej platformy internetowej?

Jak zgłaszać do MiLoG za pomocą nowej platformy internetowej?

83089
4.83/5 (78)

Autorzy publikacji:

Adriana Kominowska – Specjalista ds. dokumentacji prawnej Kancelarii Prawnej Viggen sp.j.

Nadzór prawny i merytoryczny: Dr Mariusz Miąsko Prezes Kancelarii Prawnej Viggen sp.j.

 

Od nowego roku ruszyła platforma internetowa, przy pomocy której mogą Państwo zgłosić do MiLoG kierowców wykonujących pracę na terenie Niemiec (dotyczy kierowców przewożących osoby lub towar w transporcie międzynarodowym lub kabotażowym).

Tradycyjna forma zgłoszenia – faksem, była dostępna tylko do 30.06.2017 r. Od tego terminu formularze są przyjmowane wyłącznie za pośrednictwem platformy on-line.

Poniżej przedstawiamy instrukcję, dzięki której w prosty sposób dokonają Państwo rejestracji oraz zgłoszenia swoich kierowców do MiLoG.



ZADZWOŃ: (12) 637 24 57

 



KROK 1. REJESTRACJA

  1. Wchodzimy na stronę https://www.meldeportal-mindestlohn.de
  2. Wybieramy język
  3. Mamy możliwość wyboru języka angielskiego, niemieckiego oraz francuskiego. Dla potrzeb niniejszej instrukcji będziemy posługiwać się językiem angielskim
  4. W kolumnie po lewej stronie wybieramy Sign in/Register
  5. Wybieramy…pasek Create user account
    1. W dalszej kolejności zostaniemy poproszeni o wprowadzenie następujących danych:
      * User name (nazwa użytkownika)
      * E-mail adress (adres mailowy)
      * Repeat your e-mail address – należy ponownie wprowadzić adres mailowy
      * Password – haslo – minimum 8 znaków, powinno zawierać co najmniej 4 litery oraz jedną cyfrę
      * Repeat password – należy ponownie wprowadzić hasło
    2. Zaznaczamy pole odnośnie polityki prywatności i danych osobowych
    3. klikamy Create user account – rejestrujemy nasze konto
    4. na podanego przez nas maila zostanie przesłany link aktywacyjny – klikamy w niego, a w dalszej kolejności zostajemy przeniesieni do następnego etapu użytkowania platformy m-m (należy sprawdzić, czy mail z m-m nie trafił przypadkiem do naszej skrzynki spamowej).

    Jeśli czytasz tą publikację to znaczy, że prawdopodobnie potrzebujesz wyliczyć także wynagrodzenie dla pracowników delegowanych do Niemiec i Kancelaria Prawna Viggen może dokonać dla Ciebie tego wyliczenia. KPV od wielu lat specjalizuje się w obliczaniu wynagrodzeń do krajów UE i może wyliczyć wynagrodzenie także Twoich pracowników za pomocą autorskiego oprogramowania VTSZadzwoń i zapytaj o naszą ofertę: 12 637-24-57, 509-98-25-77. Napisz i zapytaj o ofertę: biuro1@viggen.pl  

    Uwaga: Jeżeli przez 5 dni po rejestracji nie klikniemy w link aktywacyjny, nasze konto zostanie usunięte. Podobnie w przypadku niedokonania pierwszego zgłoszenia w terminie 30 dni oraz braku naszej aktywności na koncie przez minimum rok.

    KROK 2. WPROWADZANIE DANYCH FIRMY

     Po kliknięciu w link aktywacyjny zostaniemy automatycznie przeniesieni na platformę m-m. Należy wybrać Click here to logon, ponownie wybrać odpowiadający nam język, a następnie kliknąć po lewej stronie Sign in/Register i wprowadzić dane logowania – nazwę użytkownika oraz hasło. Po zalogowaniu pojawi się komunikat Please first check your registration details. Klikamy Continue, zostaniemy przekierowani do formularza, w którym należy uzupełnić dane firmy zgłaszającej analogicznie, tak jak miało to miejsce w przypadku formularza papierowego:

    • Surname (Nazwisko osoby zgłaszającej – właściciela firmy)
    • First Name (Imię osoby zgłaszającej – właściciela firmy)
    • Company (Pełna nazwa firmy zgłaszającej)
    • Street (Ulica)
    • House number (Numer budynku)
    • Postal code (Kod pocztowy)
    • Place (Miejscowość)
    • Country of origin (Państwo – należy wybrać z listy Polen)

    Klikamy Save changes (Zapisz zmiany), a następnie Continue.

    Dane naszej firmy zostały zapisane. Możemy je sprawdzić klikając w pasek My registration information po lewej stronie. W każdej chwili możemy dokonać zmiany danych.

    Powyższe informacje będą wykorzystywane przy każdym zgłoszeniu, nie będzie potrzeby uzupełniać ich ponownie.

    Oceń artykuł

    SILNIK PRAWNYpraca dla kierowcy

28 KOMENTARZE

  1. Witam,
    W tekście jest informacja, że przechowywanie dokumentacji na terenie Niemiec nie jest obligatoryjne, w tej sprawie pisałem pół roku temu do Ambasady RP w Berlinie i dostałem odpowiedz ” istnieje obowiązek przechowywania dokumentacji w przypadku każdej branży działającej na terenie Niemiec. Jest to niezależne czy to będzie u np. zleceniodawcy czy u znajomych którzy mają adres w Niemczech. Mogą one również leżeć na jakimś serwerze który znajduje się na terenie Niemiec”. Czy w tej kwestii coś się zmieniło?, a może ambasada udzieliła mi niewłaściwej odpowiedzi?, proszę o odpowiedz, dziękuję.

    • W formularzu zgłoszeniowym pośrednio wskazano informację o możliwości odstąpienia od powołania przedstawiciela na terenie Niemiec: Oświadczam, że jeżeli wymagane dokumenty są przechowywane poza terytorium Niemiec, zostaną one przekazane na wniosek niemieckiego organu celnego, w języku niemieckim, do wglądu niemieckiej inspekcji. Organ konstruując oświadczenie w ten sposób założył, że dokumentacja może nie być przechowywana w Niemczech, a w konsekwencji – nie musi być przechowywana przez reprezentanta na terenie Niemiec . Ponadto w formularzu zgłoszeniowym nie ma możliwości wprowadzenia danych przedstawiciela i równocześnie zaznaczenia powyższego oświadczenia odnośnie przechowywania dokumentów. Organ przewidział zatem dwie możliwości – albo dokumenty są przechowywane w Niemczech przez przedstawiciela , albo w innym kraju i w tym przypadku przewoźnik zobowiązuje się w razie ewentualnej kontroli do przekazania dokumentów stronie niemieckiej. Być może ambasada w swej odpowiedzi nie uwzględniła kwestii delegowanych pracowników mobilnych, dla których zadedykowano zupełnie inny rodzaj zgłoszenia do MiLoG.

  2. Witam, mam pytanie wysłałam zgłoszenie z błędną datą planowanej delegacji, co teraz czy mam wprowadzić zgłoszenie jeszcze raz, czy jest jakaś możliwość usunięcia wpisu lub jego poprawy ?? – formularz został wysłane i potwierdzony

  3. Niestety nie ma możliwości edytowania wysłanego już zgłoszenia. Proponujemy wypełnić formularz raz jeszcze. Zgłoszenie tych samych Kierowców z nową datą będzie oznaczało, że właśnie te dane należy uznać za najaktualniejsze i prawidłowe w kontekście delegowania.

  4. Witam ja mam 2 pytania :
    1. Czy mam obowiązek przy tranzycie przez Niemcy np. do Francji rejestrować taki przejazd na druku jak i w formie elektronicznego zgłoszenia.
    2. Czy w/w procedury obowiązują w przypadku załadunku towaru w Niemczech a rozładunku w np. Polsce ?
    Obydwa przypadki to nie kabotaż, z góry dziękuję za podpowiedz.

  5. 1. W przypadku tranzytu nie ma obowiązku zgłaszania kierowcy do MiLoG
    2. W przypadku załadunku lub rozładunku w Niemczech, taki przejazd koniecznie należy zgłosić przed rozpoczęciem wykonywania transportu.

  6. Witam. Dziękuję za przeprowadzenie przez system rejestracji. Jednak mam jedno pytanie a w zasadzie dwa.
    1. Co oznacza ilość zleceń nie bardzo rozumiem co mam wpisać ( przewidywalną ) czy rzeczywistą liczbę, która nie jest mi znana na 6 miesięcy do przodu. Oczywiście rozumiem że te dane zawsze mogę zmienić.
    2. Zgłoszenia dokonałem 28.09.17 a załadunki na terenie Niemiec ( nie kabotaż ) robię od 20.07.17
    co w takiej sytuacji, czy coś mi grozi za nie zgłoszenie kierowcy wcześniej do systemu.
    Z góry dziękuję za odpowiedz.

  7. Hej jestem nowa – pierwsze trasy zagraniczne na teren Niemiec.
    Zrobiłam wszystko zgodnie z wskazówkami u Państwa na stronie logowanie i delegacja pracowników i poszło ok – delegacja mobilna pracowników wydrukowałam to co mi wyszło na końcu i to koniec? Czy jeszcze coś muszę dać chłopakom w trasę kara 30 tys mnie przeraża. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

  8. Drodzy uwaga rejestrowałem się 28.09 dziś chciałem się zalogować aby dodać kierowcę i nie mogę Login i hasło są prawidłowe na 100% zapisuje takie rzeczy robię zdj. Po ponownym przeczytaniu emaila od Milog są trzy opcje w których można stracić konto .
    -5 dni po ich stworzeniu, jeśli do tej pory nie zostały aktywowane;
    -30 dni po ich utworzeniu, jeśli do tego czasu nie zostanie wygenerowane powiadomienie;
    -jeżeli zgłoszenie nie zostało wygenerowane w okresie 12 miesięcy.
    Oczywiście wymóg 5 dni został spełniony co do reszty ?
    Sprawdźcie swoje konta, czy działają bo jak dla mnie forma w jakiej konto jest lub go nie ma ŚMIERDZI .
    Zarejestrowałem się raz i to powinno wystarczyć. UWAZAJCIE bo jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze NASZE pieniądze, takie jest moje zdanie. Jednocześnie proszę administratora o odpowiedz na moje pytanie z 28.09

  9. Dzień dobry,
    Jak mam zgłosić siebie jako właściciela/pracownika,jeżeli chcę wykonywać transport swoim pojazdem w de ?
    Czy powinno być z tego punktu „User’s operational scheduling-mobile” ?

  10. Mam pytanie, krok 1 wykonałam ale teraz mam problem zeby dokonac kroku 2 bo nie moge sie zalogowc, cały czas wyswietla mi niepoprawne hasło lub login, a mam 100 % pewnosc ze wpisuje dokładnie, resetowałam juz haslo,
    wpisałam nowe i nadal ten sam problem, pomozcie prosze…

  11. Witam! zarejestrowałam się w ubiegłym roku w lipcu wpisałam dwóch kierowców ilość zleceń i okres na pół roku teraz chciałam zmienic dane kierowca się zmienił inny doszedł teraz jest ich 3 chciałam dopisać tych kierowców a temu jednemu przedłużyc zalogowałam się i krok po kroku dotarłam do „supplier details” gdzie wyskakuje stronka o przechowywaniu dokumentacji na terenie Niemiec i nie mogę w żaden sposób jej minąć nie mam pojęcia co mam tam wpisać i dokładnie nie pamietam co pisałam w lipcu ubiegłego roku, ale jakoś ją minęłam a teraz nie mogę proszę o pomoc…..

  12. witam
    po naciśnięciu linku aktywującego wpisałam login i hasło i nie mogę przejść dalej po kilku próbach wyskoczyło mi uwierzytelnienie zostało usunięte czy to oznacza ze musze jeszcze raz się rejestrować

  13. czym się różni
    Employer’s Operational Scheduling (mobile) Notification pursuant to Art. 16(3)
    od
    Arbeitgeber mobil
    Chciałam dodać kierowców i za każdym razem w Notyfikacji miałam inny opis…

  14. Witam

    Proszę o pomoc

    Jeżeli zgłaszam pracownika to jak mam określić liczbę zleceń?
    Czy datę zakończenia delegacji lepiej ustawić od razu na 6 miesięcy czy lepiej każdorazowo zgłaszać ?
    Rozumiem, że ja jako właściciel firmy nie muszę się zgłaszać do Milog jedynie pozostałych pracowników mam zgłosić.

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  15. Witam. Mam pytanie a co jak kierowca jest zatrudniony na własnej działaności tzn. Ja urzyczam mu samochodu. Czy ja muszę zgłaszać ten fakt ?

  16. Witam ! Mam problem z logowaniem do Miloga. Robie to co pól roku zgłaszając kierowców. Wczoraj ponownie sie logujac najpierw czekałam na maila 20 minut pozniej klikajac w likt aktywacyjny w mailu za kazdym razem kierowało mnie na stronę główną :/ do jutra musze zgłosić kierowców nie wiem co robić. Nie ma nigdzie pomocy. Czy moge podać innego maila niz firmowy? Czy nazwy uzytkownika i haslo trzeba za kazdym razem podawac inne? Prosze o pomoc

  17. Witam.
    Mam pytanie- kierowcom w naszej Firmie kończy się MILOG 31-12-2018 czy mogę zgłosić ponownie Ich szybciej np 28.12.2018?Z góry dziękuję za info.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here