Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych wskazuje, że pracownicy wpisywani są do uczestnictwa w PPK automatycznie. Taka sytuacja rodzi wiele kłopotów interpretacyjnych. Wolą ustawodawcy jest aby w pewnym sensie przymusić pracowników do pozostania w planach – szczególnie, że kwestie rezygnacji nie są jasno sprecyzowane. Pracownik, który zatem chce zrezygnować z uczestniczenia w PPK musi złożyć deklarację w przedmiocie odstąpienia od PPK (druk do pobrania poniżej). Złożenie deklaracji następuje na ręce pracodawcy, który ma obowiązek w terminie 7 dni poinformować o tym fakcie instytucję finansową prowadzącą rachunek dla uczestnika. W miesiącu, w którym złożona została deklaracja pracodawca nie dokonuje wpłaty na rachunek PPK. Niestety – okres ważności deklaracji o rezygnacji wynosi 4 lata i po tym czasie pracownik zostaje ponownie dopisany do PPK. Osoba zatrudniona musi zatem po raz kolejny wypełnić deklarację – zarówno w części odnoszącej się do jego danych osobowych, jak i w części dotyczącej pracodawcy (podmiotu zatrudniającego).
deklaracja_o_rezygnacji_z_dokonywania_wplat_do_ppk
Celem zapoznania się w sposób szczegółowy przedstawionymi instrumentami oraz sposobem wypełniania dokumentów zapraszamy do kontaktu z Kancelarią Prawną Viggen:
biuro1@viggen.pl
jak@viggen.pl