Strona główna Aktualności Dnia Kontrole wagowe na DK 35

Kontrole wagowe na DK 35

823
0
No Ratings Information Message

21 listopada 2017 r. inspektorzy z kłodzkiego oddziału WITD we Wrocławiu prowadzili kontrole wagowe na terenie Wałbrzycha. W godzinach porannych zatrzymali na ul. Wrocławskiej, tj. droga krajowa nr 35, w Wałbrzychu samochód dostawczy. Pojazd ważył blisko 6,5 tony, a jego dopuszczalna masa całkowita wynosiła do 3,5 tony. Samochodem przewożony był alkohol.

Kontrole wagowe

W toku kontroli inspektorzy dokonali ważenia pojazdu, które wykazało zdecydowane przeciążenie. Masa rzeczywista wynosiła 6 460 kg. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu została zatem przekroczona o 2 960 kg (o 84 proc.). Jak informuje GITD, kierowca nie okazał dowodu rejestracyjnego pojazdu. To nie jedyne naruszenia jakich dopuścił się zatrzymany. Przewożony ładunek nie był także prawidłowo zamocowany. GDDKiA podkreśla, że przekroczenie dopuszczalnej ładowności i dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jest także przejawem nieuczciwej konkurencji.

Prawidłowe mocowanie ładunku

Jedną z najczęstszych przyczyn szkód w transporcie rzeczy jest nieprawidłowe mocowanie ładunków. Powszechnie bardzo niesłusznie twierdzi się, iż za szkodę wynikłą z nieprawidłowego zamocowania ładunków odpowiedzialność, co do zasady ponosi przewoźnik. Tezę taką (co do zasady niesłuszną) promują niektórzy autorzy komentarzy oraz podręczników poświęconych krajowemu i międzynarodowemu prawu przewozowemu. Jednak stan prawny nie pozostawia, co do zasady wątpliwości, iż za szkody powstałe w wyniku błędnego mocowania ładunku odpowiada, zasadniczo nie przewoźnik, lecz nadawca, a w pewnych sytuacjach także odbiorca. Mało tego, okoliczności, w których to przewoźnik, a nie nadawca/odbiorca ponosiłby odpowiedzialność za szkody wynikłe z nieprawidłowego mocowania są skrajnie wyjątkowe.

Proces mocowania

Cała sztuka prawidłowego mocowania opiera się na odpowiednim wyborze i kompilacji środków mocujących odpowiednich dla danego typu ładunku, środka transportowego, współczynników tarć, charakterystyki drogi (drgań), warunków drogowych (np.: lód) itp. Inwestycja w ustalenie prawidłowego procesu załadunku oraz mocowania jest dokładnie taką samą częścią biznesu jak inwestycja w sam produkt, ponieważ nawet najwspanialszy produkt jest dokładnie tym ile z niego pozostanie po dostarczeniu do go miejsca przeznaczenia. Czytaj więcej pod adresem: https://jazdaprawna.pl/audyt-techniczno-prawny/

Oceń artykuł

Poprzedni artykułOstanie wolne miejsca na wykład w Poznaniu
Następny artykułEwidencja w formie elektronicznej – zmiany dla podatników od 2018 roku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj