Przeprawa jest złożona z dwóch równoległych obiektów o długości 706 i 695,5 m. Wkrótce połączy brzegi Wisły w Krakowie w ciągu ekspresowej „7”. Budowa jest zaawansowana już w 83%.
Most jest jednym z kluczowych elementów Trasy Nowohuckiej (S7), której do pełnego ukończenia pozostało zaledwie 5%. Wszystko wskazuje na to, że przewidywana data końca budowy zaplanowana na schyłek lipca 2017 r. nie zostanie przekroczona. Prawie na całej trasie położona jest już warstwa wiążąca nawierzchni i rozpoczęto nakładanie warstwy ścieralnej. Ukończono przebudowę torów tramwajowych i wiaduktu nad ul. Nad Drwinią. Pozostałe 11 obiektów inżynieryjnych jest w zaawansowanym stadium budowy.
Przeprawa nad Wisłą to konstrukcja o ustroju nośnym sprężonym z podwieszeniem w formie want. Przęsła mają długość 200 m i łącznie podtrzymują je 64 wanty – liny stalowe. Pod mostem będą mogły przepływać jednostki pływające nie wyższe niż 12,8 m. Obecnie trwają również prace nad umocnieniem brzegów Wisły.
Źródło: etransport.pl/GDDKiA