Strona główna Aktualności Dnia Ochrona danych osobowych – jak chronić swoją firmę i kontrahentów?

Ochrona danych osobowych – jak chronić swoją firmę i kontrahentów?

430
0
5/5 (1)

Ochrona danych osobowych i procesy jej towarzyszące odmieniane są przez wszystkie przypadki od ponad dwóch lat, kiedy to po dwuletnim okresie przejściowym we wszystkich krajach Unii Europejskiej obowiązywać zaczęło Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, czyli sławne już dziś RODO. Niestety wiele podmiotów dopiero od tego czasu, tj. od 25 maja 2018 roku zaczęło zwracać uwagę na zasady ochrony danych osobowych, a przecież polskie ustawodawstwo w tym zakresie jest liczne i opiera się na choćby takich aktach prawnych jak ustawa z dnia 16 lipca 2004 roku – prawo telekomunikacyjne, ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, czy też ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.

Jak wskazuje się powyżej, w polskim porządku prawnym istniał przed wejściem w życie przepisów RODO znaczny dorobek legislacyjny odnoszący się do procesów ochrony danych osobowych. Procesy te jednak przed implementacją RODO nie były tak szeroko zabezpieczane jak obecnie co uznać należy za właściwy kierunek, choć wiele z postanowień RODO wciąż nastręcza polskim przedsiębiorcom trudności. Pojęcia takie jak RCP czy też RKCP dla wielu podmiotów są niezrozumiałe i wielu z przedsiębiorców procesów tych w ramach swoich firm nie wdraża co nie jest słuszne. Tworzenie bowiem kolejno Rejestrów Czynności Przetwarzania i Rejestrów Kategorii Czynności Przetwarzania choć wydaje się być żmudnym i trudnym procesem, przygotowane w sposób odpowiedni i profesjonalny pozwala przedsiębiorcom na posiadanie komfortu uporządkowania procesów przetwarzania danych osobowych oraz szybkiego dostępu do procesów już odbytych. Jako Kancelaria Prawna Viggen specjalizujemy się w przygotowywaniu tego rodzaju baz i sprawowaniu nadzoru nad tymi procesami, zachęcamy zatem do kontaktu celem dokonania audytu w ramach Państwa przedsiębiorstwa założeń procesów ochrony i przetwarzania danych osobowych, których wynikiem będzie przedstawienie planów restrukturyzacyjnych oraz wdrożenie odpowiednich działań naprawczych w Państwa przedsiębiorcach.

Na koniec wskazać należy również o bardzo istotnej kwestii związanej z regulaminami sklepów internetowych. Od 1 stycznia br. zmieniły się bowiem zasady prowadzenia sprzedaży w ramach tego rodzaju sklepów. W związku z nowelizacją prawa konsumenckiego w regulaminach musi pojawiać się trzecia kategoria podmiotu, która zostanie objęta uprawnieniami konsumenckimi.

Zespół Kancelarii Prawnej Viggen zaprasza do kontaktu i zapoznania się z naszą ofertą w przedmiocie:

  • Przygotowania regulaminu sklepu internetowego z dostosowaniem do rozporządzenia RODO;
  • Polityki Prywatności domeny internetowej;
  • Polityki Prywatności sklepu internetowego;
  • Polityki Prywatności przedsiębiorstwa;
  • Polityki Bezpieczeństwa Ochrony Danych Osobowych; 
  • Rejestrów Czynności Przetwarzania;
  • Rejestrów Kategorii Czynności Przetwarzania;
  • Audytu prawnego RODO.

Kontakt:

jak@viggen.pl 

biuro1@viggen.pl

ak@viggen.pl

 

Kancelarii Prawnej Viggen

Oceń artykuł

Poprzedni artykułJak rozumieć postanowienia Pakietu Mobilności?
Następny artykułCzy Niemcy zakwalifikują Polskę jako obszar wysokiego ryzyka?
Specjalista w zakresie dokumentacji w Kancelarii Prawnej Viggen. Helpdesk i operator aplikacji VTS do rozliczania czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. Masz pytania do artykułu? Skontaktuj się ze mną: ak@viggen.pl, ak@vtsproject.pl, tel. +786 137 850

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj