Strona główna Aktualności Dnia Przypominamy o obowiązkach przewoźników w zakresie BDO!

Przypominamy o obowiązkach przewoźników w zakresie BDO!

674
0
5/5 (1)

Rejestr BDO powstał na mocy ustawy o odpadach. Przewoźnicy transportujący produkty w opakowaniach i gospodarujący odpadami, mają obowiązek się w nim zarejestrować. Kierujący pojazdem ma natomiast obowiązek posiadać przy sobie potwierdzenie wygenerowane z systemu.

Dla kogo nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów?

Załącznik do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. ściśle określa rodzaj i ilość odpadów, dla których ewidencja nie musi być prowadzona. Są to:

  • odpadkowy toner drukarski inny niż wymieniony w 08 03 17 – do 5 kilogramów rocznie;
  • materiały budowlane zawierające gips – do 5 ton rocznie;
  • odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów – do 5 ton rocznie;
  • elementy usunięte ze zużytych urządzeń inne niż wymienione w 16 02 1;
  • baterie alkaliczne (z wyłączeniem 16 06 03) – 5 kg;
  • inne baterie i akumulatory – 5 kg;
  • sorbenty, materiały filtracyjne, tkaniny do wycierania (np. ścierki) i ubrania robocze – do 100 kilogramów rocznie;
  • trociny, wiórki, ścinki, drewno, płyta wiórowa i fornir – do 10 ton rocznie;
  • szkło – do 5 ton rocznie;
  • tworzywa sztuczne – do 5 ton;
  • drewno – do 5 ton rocznie.

Obowiązki kierującego pojazdem transportującym odpady

Kierujący ma obowiązek posiadania ze sobą potwierdzenia wydrukowanego z systemu BDO, które ma pokrywać się ze stanem rzeczywistym. Po zakończeniu przejazdu, przewoźnik ma za zadanie potwierdzić to w systemie.

Kary za niedochowanie obowiązku rejestracji

Kara za niedochowanie obowiązku rejestracji w BDO wynosi od 2 do 10 tysięcy złotych.

Za niedostarczenie odpadów w wyznaczone miejsce, nakładana jest kara w wysokości od 1 do 100 tysięcy złotych.

Za niedopełnienie obowiązków wynikających z ustawy może być także orzeczona kara grzywny lub aresztu, w szczególności za wadliwy wpis do rejestru.

Damian Kilar,

Kancelaria Prawna Viggen

Oceń artykuł

Poprzedni artykułSpotkanie dr Mariusza Miąsko w Komitecie Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji
Następny artykułKancelaria Prawna Viggen na spotkaniu z wiceministrem zdrowia
Specjalista w zakresie dokumentacji w Kancelarii Prawnej Viggen. Helpdesk i operator aplikacji VTS do rozliczania czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. Masz pytania do artykułu? Skontaktuj się ze mną: ak@viggen.pl, ak@vtsproject.pl, tel. +786 137 850

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj