Strona główna Aktualności Dnia Tylko 10 dni na złożenie wniosku o 100% umorzenie subwencji z tarczy...

Tylko 10 dni na złożenie wniosku o 100% umorzenie subwencji z tarczy finansowej PFR 1.0

1711
0
5/5 (2)

Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o całkowite umorzenie subwencji z tarczy finansowej PFR 1.0

Wniosek o 100% umorzenie można składać w terminie 10 dni roboczych od upływu roku od uzyskania subwencji, tj. wypłaty środków z PFR. Oznacza to, że jeśli przedsiębiorca otrzymał wpłatę 29 kwietnia 2020 r., o całkowite umorzenie subwencji może wnioskować do 14 maja 2021 r.

Wniosek ma zostać udostępniony w ramach bankowości elektronicznej banku za pośrednictwem którego została zawarta umowa subwencji finansowej. Przedsiębiorca, który nie posiada aktywnej relacji z bankiem poprzez który zawarta została umowa w zakresie tarczy PFR 1.0, nie będzie mógł złożyć wniosku. W związku z powyższym zalecamy aby taką relację odnowić (poprzez założenie konta w banku) nie później niż w ostatnim dniu terminu na złożenie oświadczenia o rozliczeniu.

Procedura umorzenia przedstawia się następująco:

  • bank udostępnia przedsiębiorcy wstępną propozycję PFR wraz z informacją o wysokości subwencji, która podlega zwrotowi oraz częściowo uzupełniony formularz oświadczenia o rozliczeniu. Pozostałe informacje przedsiębiorca wprowadza samodzielnie;
  • uwaga – wniosek zostaje udostępniony w skrzynce bankowej najpóźniej dzień przed pierwszym terminem na jego złożenie – możliwość jego edycji oraz wysyłki pojawi się z początkiem terminu rozliczenia;
  • PFR zaproponuje we wniosku kwotę umorzenia. Bardzo ważne – podpisanie takiego wniosku i wysyłka powodują, że nie będzie już możliwości odwołania, a przyznana kwota jest BEZSPORNA;
  • Przedsiębiorca wypełnia samodzielnie – oświadczenie o wysokości straty na sprzedaży (małe i średnie przedsiębiorstwa), oświadczenie o spadku przychodów ze sprzedaży (dla starających się o umorzenie 100%), a także inne oświadczenia – np. o odpowiedzialności karnej. Pozostałe dane zostaną pobrane z ZUS i KAS;
  • Przedsiębiorca następnie podpisuje i wysyła wniosek przy pomocy autoryzacji banku;
  • Po otrzymaniu wniosku następuje jego weryfikacja przez PFR;
  • PFR kolejno wydaje decyzję o umorzeniu subwencji.

Jeśli maja Państwo wątpliwości odnośnie kwoty umorzenia lub problemy z uzupełnieniem danych we wniosku, przypominamy, że nasz zespół pozostaje do dyspozycji. Kancelaria Prawna Viggen uzyskała na rzecz swoich Klientów wielomilionowe wsparcie, gwarantujemy zatem, że wszelkie nasze usługi związane z Tarczą PFR świadczone są zachowaniem najwyższej staranności.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym:

jak@viggen.pl, tel. 519 140 984

biuro1@viggen.pl, tel. 509 982 577

Oceń artykuł

Poprzedni artykułPrzedstawiciel we Francji dla transportu
Następny artykułMajowe zakazy ruchu dla pojazdów ciężarowych w Europie
Specjalista w zakresie dokumentacji w Kancelarii Prawnej Viggen. Helpdesk i operator aplikacji VTS do rozliczania czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. Masz pytania do artykułu? Skontaktuj się ze mną: ak@viggen.pl, ak@vtsproject.pl, tel. +786 137 850

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj