Strona główna Aktualności GITD i PIP Jedna kontrola i szereg naruszeń

Jedna kontrola i szereg naruszeń

172
UDOSTĘPNIJ

Wobec przewoźnika wszczęto trzy postępowania administracyjne a na załadowców oraz nadawców przewożonych materiałów zostaną wszczęte odrębne postępowania wyjaśniające.

Dnia 1 lutego br., w godzinach popołudniowych w miejscowości Bydgoszcz na drodze krajowej nr 5, na której dopuszcza się ruch pojazdów o nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, zatrzymano do kontroli dwu-osiowy samochód ciężarowy marki MAN- informuje WITD w Bydgoszczy.

W związku z uzasadnionym przypuszczeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych wykonano pomiary wymiarów zewnętrznych, nacisków osi oraz rzeczywistej masy całkowitej kontrolowanego środka transportu, na stanowisku pomiarowym wyposażonym w stacjonarną wagę do pomiarów dynamicznych.

W momencie zatrzymania do kontroli ww. pojazdem wykonywany był na trasie Grudziądz – Świecie – Bydgoszcz, transport drogowy towarów niebezpiecznych w sztukach przesyłek, tj. UN 1263 i UN 1090. Łączna ilość powyższych towarów niebezpiecznych na jednostce transportowej wyniosła 5000 kg. Oprócz ww. towarów na pojeździe znajdowało się dodatkowo 6 szt. DPPL zawierających inną substancję niebędącą niebezpieczną, w łącznej ilości 6000kg.

W wyniku przeprowadzonego ważenia kontrolowanego środka transportu z ładunkiem stwierdzono:
– nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu wynoszący 13,56t, zatem przekraczający wartość dopuszczalną (11,5t) o wartość 2,06t, tj. o 17,87%,
– rzeczywista masa całkowita wynosząca 20,97t, zatem przekraczająca wartość dopuszczalną (18t) o wartość 2,97t, tj. o 16,51%.

Po przeprowadzonych pomiarach wymiarów zewnętrznych, nacisków osi oraz masy całkowitej stwierdzono, że kontrolowany środek transportu jest pojazdem nienormatywnym określonym dla zezwolenia kategorii VII. Kierujący w trakcie kontroli drogowej nie okazał zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego odpowiedniej kategorii.

Jednocześnie analiza dokumentacji oraz oględziny ładowni pojazdu wykazała, iż ww. towary były przewożone w opakowaniach, które nie spełniały wymagań umowy ADR, tj. były używane przez okres dłuższy niż wskazany w 4.1.1.15 umowy ADR. Dodatkowo, część przewożonych sztuk przesyłek nie była prawidłowo oznakowana, pojazd nie był oznakowany wymaganymi tablicami barwy pomarańczowej i na wyposażeniu pojazdu nie było prawidłowych środków gaśniczych.

Naruszenia z zakresu przepisów PRD oraz ADR to nie koniec nieprawidłowości. W trakcie kontroli stwierdzono brak wymaganej kontroli okresowej cyfrowego urządzenia rejestrującego. Ostatnia kontrola okresowa w/w urządzenia została przeprowadzona dnia 27.06.2014 r.


Źródło: etransport.pl

praca dla kierowcy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here