Strona główna 561/2006 WE i AETR Polski sukces! KREPTD-dzięki interwencji KP Viggen w PE trudniej będzie utracić licencję...

Polski sukces! KREPTD-dzięki interwencji KP Viggen w PE trudniej będzie utracić licencję transportową!

2322
0
5/5 (8)

POLSKI SUKCES!

W wyniku interwencji Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j. na zlecenie Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga”, Parlament Europejski ZŁAGODZIŁ stanowisko dotyczące utraty uprawnień do realizacji transportu drogowego.

Po jednej z moich interwencji, PE ZŁAGODZIŁ treść prawa UE w kwestii utraty uprawnień do realizacji transportu drogowego w przypadku stwierdzenia tzw. (NN) „Najpoważniejszego Naruszenia” za SKRÓCENIE ODPOCZYNKU kierowcy.

Dotychczasowe uregulowanie (zawarte w załączniku nr IV do rozp. 1071/2009 WE) stanowiło, iż przewoźnik utraci „Dobrą Reputację” (i prawo do realizacji transportu) w chwili skrócenia odpoczynku o 50%. W wyniku mojej interwencji (zrealizowanej w ramach Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j. na zlecenie Stowarzyszenia „Najlepsza Droga”), PE zliberalizował zasady utraty „DR”.

Odzwierciedleniem zmiany zasad utraty Dobrej Reputacji jest treść rozp. 2016/403 WE – Grupa 1 – wiersz nr 4, strona L 74/11.

Aktualnie muszą wystąpić, aż dwie przesłanki warunkujące wystąpienie NN, czyli: skrócenie odpoczynku i jednocześnie wydłużenie okresu prowadzenia.

Dokładnie tak właśnie wylicza poziom zagrożeń utratą „Dobrej Reputacji” (weryfikowanych w ramach KREPTD), aplikacja VTS (spółki VTS Project Sp. z o.o.)

Dr Mariusz Miąsko

Więcej na temat skutków wprowadzenia systemu KREPTD i rozporządzenia 2016/403 WE mogą Państwo przeczytać w poniższych publikacjach:

KREPTD – czyli żabki wiedzą „lepiej” 🙂

Pełna treść odpowiedzi udzielonej mi przez PE znajduje się tu:

Petycja Stowarzyszenia NAJLEPSZA DROGA do Parlamentu Europejskiego

oraz

Odpowiedź Parlamentu Europejskiego dotycząca warunków zawodu przewoźnika drogowego

oraz

Interwencja Kancelarii Prawnej Viggen-czekamy na doniesienia z Brukseli

Odzwierciedleniem zmiany zasad utraty Dobrej Reputacji jest treść rozp. 2016/403 WE – Grupa 1 – wiersz nr 4, strona L 74/11.

Poniżej link do posiedzenia PE, liberalizującego wspomniane przepisy po interwencji Kancelarii Prawnej Viggem Sp.j w imieniu Stowarzyszenia URKSiTD „Najlepsza Droga”:

Zmiana najpoważniejszych naruszeń w transporcie

 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułNowe stawki austriackiej płacy minimalnej
Następny artykułCzy wszystkie odpoczynki będą realizowane w kabinie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj