Jak wyrejestrować się z viaTOLL aby odzyskać lub przeksięgować środki na e-TOLL? Strona internetowa viaTOLL została wygaszona, podobnie jak cały system poboru opłat, w związku z tym pojawił się problem z pobraniem formularza zwrotu.
Poniżej przedstawiamy aktualną procedurę wyrejestrowania z viaTOLL i zwrotu środków:
ZWROT KAUCJI ZA URZĄDZENIE LUB ŚRODKÓW Z SALDA UMOWY NA KONTO BANKOWE:
- aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie, należy przesłać podpisany formularz reklamacyjny oraz zdjęcie OBU z uwzględnieniem kodu kreskowego na adres kontakt@etoll.gov.pl Na jednym formularzy można dopisać dowolną liczbę urządzeń.
- aby uzyskać zwrot środków znajdujących się na umowie viaTOLL, należy przesłać podpisany formularz reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl z dyspozycją zwrotu środków.
PRZEKSIĘGOWANIE ŚRODKÓW Z KONTA viaTOLL NA KONTO ROZLICZENIOWE W SYSTEMIE e-TOLL (WARUNEK: należy już posiadać konto w e-TOLL)
- należy przesłać na adres kontakt@etoll.gov.pl podpisany formularz przeksięgowania środków z viaTOLL na e-TOLL i dołączyć zdjęcie OBU uwzględniające kod kreskowy urządzenia (w przypadku przeksięgowania kaucji)
lub
- złożyć dyspozycję zwrotu środków bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL, dołączając podpisany formularz przeksięgowania zwrotu środków z viaTOLL do e-TOLL.
Należy pamiętać, że w MOK nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji
Od 1 października Szef KAS NIE PRZYJMUJE urządzeń pokładowych viaBOX, zwroty kaucji będą realizowane na podstawie formularza reklamacyjnego oraz zdjęcia OBU
Użytkownik ma 12 miesięcy na złożenie wniosku o zwrot kaucji/salda z systemu viaTOLL od momentu jego wygaszenia. Ostateczny termin upływa zatem 30 września 2022 r. Po tym terminie środki przewoźników zasilą Krajowy Fundusz Drogowy.
Do pobrania:
FORMULARZ REKLAMACYJNY https://etoll.gov.pl/media/1293/formularz-reklamacyjny-viatoll.pdf
FORMULARZ PRZEKSIĘGOWANIA https://etoll.gov.pl/media/1217/formularz-przeksiegowania-srodkow-z-viatoll-do-e-toll_pl_en.pdf
Źródło: https://etoll.gov.pl/
Czytaj również:
Koniec viaTOLL-a. Od dziś e-TOLL zastępuje dotychczasowy system poboru opłat
Ja od 3 miesięcy czekam na odpowiedź
Ja czekam 6 miesięcy, masakra
Czekam od września
wiec zakladajy tym zlodziejom pozew sadowy
jak można tyle czasu czekać oni okradają ludzi na różne sposoby a wy czekacie na pieniadze
Państwo okrada swoich obywateli, by finansować inne kraje w ramach pomocy!
żenada, a nam kto pomoże w zakupie opału? otrzymamy dotację z uni???
Witam. Zwroty zaczęły się…. na konto wpływ po prawie roku od wniosku. Gratulacje.
Trzymaja nasza kase z bylego viatolla a pozniej odpowiedza ze nie zlozono w terminie i zabiora znow nam kase jedno wyjsie to zbiorowy pozew sadowy i wtedy oddadza z naleznymi odsetkami wiec do boju polacy
23 grudnia 21r złożyłem wniosek przyjeli upominałem sie już dwa razy i nic. 2 urżadzenia po 120 i kasy było 80 dych 320 zł przy tej infalacji powinni oddać 500 skurwesyństwo. kary za brak to mieli po 3tysie.
W grudniu 2021 złożony wniosek, w czerwcu 2022 upomnieli się o zdjęcia urządzeń, choć ubiegałem się tylko o przeksięgowanie salda a nie zwrot kaucji. Zdjęcia wysłałem, do dziś brak środków.