
Dziennik Rzeczpospolita w publikacji “Ministerstwa na obsługę prawną dostają miliony” z 16.02.2022 r. omawia temat zatrudniania i kosztów obsługi prawnej Ministerstw. Dziennik wymienił na pierwszym miejscu Kancelarię Prawną Viggen Sp.j. wśród kancelarii pranych realizujących obsługę ministerstw.
Niezmiernie nas cieszy dostrzeżenie naszej ogromnej pracy na rzecz tworzenia dobrego prawa w Polsce przez Dziennik “Rzeczpospolita”, co potwierdza, że jesteśmy jedną z większych i z całą pewnością najlepszych kancelarii w kraju, czego egzemplifikację stanowi okoliczność, iż Dziennik Rzeczpospolita 31 razy poprosił mnie o wywiad lub opinię w kategorii: Prawo lub Transport – mówi dr Mariusz Miąsko – Prezes kancelarii.
Kancelaria Prawna Viggen Sp.j. przygotowywała, nadzorowała, realizowała lub konsultowała, bardzo wiele wyjątkowych lub strategicznych projektów prawnych w okresie funkcjonowania różnych rządów na przestrzeni 20 lat, wśród których można wymienić:
- wdrożenie Ustawy o pomocy przy zbiorach w rolnictwie;
- przygotowanie strategii prawnej w zakresie zwiększenia udziałów polskich produktów w zagranicznych sieciach handlowych;
- ochronę polskiej infrastruktury krytycznej związanej z sektorem energetycznym;
- analizę metodologii powstawania przestępstw ekonomicznych w sektorze zamówień publicznych na przykładzie inwestycji drogowych i energetycznych;
- skrócenia łańcucha dostaw od rolnika do konsumenta;
- przygotowanie projektu ustawy o RGR-ach dla rolnictwa;
- przygotowanie cząstkowe odwróconego łańcucha płatności do projektu Ustawy MS przeciwdziałającej oszustwom głównie zagranicznych koncernów względem polskich podwykonawców, będących małymi firmami budowlanymi;
- współpraca w opracowaniu nowego systemu emisji dokumentu A-1 i zatrudniania obcokrajowców spoza UE w transporcie drogowym;
- Interwencje w MSZ w sprawie wdrożenia do polskiego systemu prawnego dwóch kluczowych Konwencji międzynarodowych;
- Przygotowania zrębów treści Rozporządzenia w sprawie normatywnego unieruchamiania ładunków;
- i wiele innych…
Od 22 lat różne poważne podmioty korzystają z naszego ogromnego i unikalnego doświadczenia oraz profesjonalizmu – od firm począwszy a na ministerstwach i mediach skończywszy. Udzieliliśmy w tym czasie ponad 200 wywiadów i uczestniczyliśmy w dziesiątkach audycji większości mediów w Polsce, takich jak: RMF, Radio WNET, Gazeta Wyborcza, TV REPUBLIKA, TVN24, TV TRWAM, TVP 1, TVP INFO, Polskie Radio 24, Radio Kraków, Program 1 Polskiego Radia, Polsat Biznes, Polsat EXTRA, TVP Kraków, Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna, Polski Traker, Polska Gazeta Transportowa, Truck&Machines, Transport Polski, JazdaPrawna.pl, gazeta.pl, Tok Fm.pl, WarzywaPolowe.pl, Jagodnik.pl – mówi dr Mariusz Miąsko
Bardzo się cieszę, że możemy naszą pracą wspierać odzyskiwanie suwerenności państwa polskiego, konkretnych sektorów gospodarki, rynków zbytu, polskich przedsiębiorców, rolników oraz poszczególnych ludzi. Przywracanie suwerenności ekonomicznej, energetycznej, żywnościowej naszemu Państwu i Polakom stanowi od wielu lat moją ambicję i cel zawodowy – konkluduje dr Mariusz Miąsko.
Poniżej można zapoznać się z wykazem ponad trzydziestu wywiadów udzielonych dla Dziennika Rzeczpospolita, przed dr Mariusza Miąsko, prezesa Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j. (z siedzibą we wsi Kogutek koło Olkusza w województwie małopolskim).
Przewoźnicy chcą zamykać biznes, by nie wypłacić kierowcom ryczałtów za noclegi w kabinie
Gimbus koniecznie z rozkładem jazdy do szkoły
ITD karze przewoźników za niewłaściwe zaświadczenia o działalności kierowców
WSA zanegował pomiar przenośną wagą dokonany przez inspektora transportu
Transport publiczny: Przewoźnicy płacą coraz więcej na dworcach
Mały przewoźnik złoży swoje sprawozdanie finansowe
Autostrady: Przedsiębiorcy budujący drogi państwowe bez pieniędzy
Jak operator viaTOLL naraził kierowców na kary
Samorządy będą musiały zwrócić opłaty za korzystanie z przystanków autobusowych
Tysiące ciężarówek może być ważonych nielegalnie
Zezwolenie na przewóz firma straci z powodu wykroczenia
Przewóz: dwa wykroczenia i można stracić firmę
Furgonetką nie uciekniesz przed Inspekcją Transportu Drogowego
Inspekcja kwestionuje zaświadczenia kierowców
W Polsce nie obowiązują niektóre postanowienia międzynarodowej umowy AETR
Równy dostęp do przystanków dla każdego przewoźnika
Przedsiębiorcy stracą zezwolenia na przewóz
Kary w systemie e-myta do poprawki
Instrukcja obsługi to za mało, by zważyć tira
Biegły rewident nie jest potrzebny przewoźnikowi
Kto musi, a kto nie musi instalować tachografu
Po zaległe ryczałty idą do e-sądu
Kary w systemie viaTOLL za nieopłacony przejazd po drogach krajowych będą niższe
viaTOLL: nieproporcjonalne kary dla kierowców