Strona główna Aktualności Dnia Ministerstwo Infrastruktury: nie będzie dopłat do wymiany tachografów. Jak zdobyć fundusze?

Ministerstwo Infrastruktury: nie będzie dopłat do wymiany tachografów. Jak zdobyć fundusze?

199
0
5/5 (2)

6 września br., Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury poinformowała, że dofinansowania do wymiany tachografów cyfrowych nie będą realizowane.

Przypomnijmy, że pismo w powyższej kwestii wystosowało również Stowarzyszenie Najlepsza Droga:

Stowarzyszenie URKSiTD „Najlepsza Droga” apeluje do Ministerstwa o dofinansowanie do tachografów

Pierwotnie Ministerstwo Infrastruktury miało zabezpieczyć środki na dopłaty dla przewoźników. Przepisy umożliwiające takie dofinansowanie zostały nawet uwzględnione w projekcie ustawy o transporcie drogowym. Ostatecznie jednak, z przyczyn niezależnych od Ministerstwa, projekt nie uzyskał aprobaty w trakcie uzgodnień międzyresortowych.

Uwaga: Brak wymiany tachografu uniemożliwi firmie transportowej wykonywanie przewozów międzynarodowych.

Kancelaria Prawna Viggen oraz VTS Project Sp. z o.o. przypominają o terminach wymiany tachografów.


Chcesz już teraz wyposażyć swoją flotę w najnowsze tachografy i nie przepłacić? Skontaktuj się z naszym Działem Handlowym. Nie zwlekaj – Prezes firmy Stoneridge Electronics wystosował list do Właścicieli i Operatorów Europejskich Flot Transportowych, w którym apeluje o wcześniejszą wymianę tachografów. Masowa wymiana urządzeń w II połowie 2024 r. może skutkować ich niedoborem, niedoszacowaniem produkcji oraz przepełnieniem serwisów. W związku z tym producent zachęca, aby przyspieszyć decyzję o zakupie urządzeń i rozpocząć modernizację pojazdów już teraz. Należy mieć również na uwadze, że Komisja Europejska potwierdziła grudniowy termin wdrożenia nowych przepisów, zatem negocjacje w tym temacie, ewentualne przesunięcia terminów nie będą w związku z tym realne.

tel.: 509-982-577, 12 637-24-57,

e-mail: biuro11@viggen.pl

tel.: 519-140-984,

e-mail.: jak@viggen.pl 


I etap – do 21 sierpnia 2023 roku – wszystkie nowe pojazdy obowiązkowo muszą być wyposażone w najnowszą wersję tachografów inteligentnych.

II etap – obowiązkowa wymiana najstarszych tachografów (analogowych i cyfrowych, montowanych przed 2019 rokiem) w pojazdach przeznaczonych dla przewozów międzynarodowych. Przewoźnicy mają na to czas do 31 grudnia 2024 roku.

III etap – do 19 sierpnia 2025 roku będzie trzeba wymienić wszystkie tachografy w pojazdach, które są stosowane do transportu międzynarodowego.

Wymiana ta obejmie zatem także tachografy inteligentne I generacji, wydawane od 2019 roku. Należy mieć na uwadze, że jeśli przewoźnik zdecydował się na zakup ciężarówki wyposażonej w tachograf I generacji w 2023 roku, to i tak w takim przypadku występuje konieczność wymiany tachografu na jego najnowszą wersję (G2V2).

Obowiązkowa wymiana tachografów dotyczy pojazdów wykorzystywanych w ramach przewozów międzynarodowych, co  oznacza, że w przewozach krajowych nadal będzie można stosować starsze rodzaje tachografów.

UWAGA: Jeśli przewoźnik nie wymieniał pojazdów po 21 sierpnia 2023 r., istnieje prawdopodobieństwo, że nie posiada tachografów II generacji, tylko tachografy I generacji lub starsze. Przewoźnicy mogą nie mieć świadomości, że ich tachografy mogą nie spełniać wymogów po 31 grudnia 2024.

Komunikat GITD:

Wymiana tachografów na inteligentne tachografy drugiej wersji – niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych

01.03.2024

Przypominamy, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).

Brak wymiany uniemożliwi dalsze świadczenie międzynarodowych przewozów drogowych, a nieprzestrzeganie tego obowiązku będzie wiązało się z nałożeniem kary finansowej: 10 000 zł dla firmy transportowej oraz 2 000 zł dla osoby zarządzającej transportem.

Aby uniknąć ryzyka związanego z odkładaniem na koniec roku obowiązku wymiany tachografu na inteligentny drugiej wersji, zalecamy wymianę sprzętu bez zbędnej zwłoki. Jednocześnie informujemy, iż wymiana taka nie jest konieczna wyłącznie, jeśli pojazd będzie użytkowany do przewozów krajowych bądź międzynarodowych bez przekraczania granic innych państw członkowskich (np. Polska – Ukraina).

www.gov.pl 

Z komunikatu wynika jasno, tachografy II Generacji będą niezbędne do przeprowadzania operacji transportowych typu cross-trade i kabotaż (przewozy delegowane).

Tachografy drugiej generacji muszą posiadać następujące funkcje:

  • Automatyczne rejestrowanie przekroczeń granic,
  • Rejestrowanie załadunku / rozładunku wraz z pozycją,
  • Rejestrowanie typu przewozów i rzeczy,
  • Dodatkowe zabezpieczenie systemu lokalizacji GNSS (system EGNOS),
  • Wbudowany interfejsu ITS z protokołem Bluetooth do komunikacji z zewnętrznymi systemami transportowymi i aplikacjami,
  • Rozszerzony katalog danych do zdalnego sczytywania przez inspekcje (DSRC) o maksymalny czas prowadzenia pojazdu (ciągły, dzienny, tygodniowy) w celu preselekcji kierowców z naruszeniami,
  • Możliwość aktualizacji oprogramowania tachografów w razie zmian w przepisach,
  • Rozbudowana pamięć tachografu i karty kierowcy (w celu wydłużenia kontroli z 28 na 56 dni)

JAK POZYSKAĆ ŚRODKI NA TACHOGRAFY II GENERACJI?

Zakup jednego tachografu to koszt około 3 tys. złotych netto.

Łatwo policzyć, że wymiana tachografów w 100 pojazdach będzie kosztowała przewoźnika aż 300 tys. zł. Dzięki naszemu rozwiązaniu możesz wygenerować jeszcze większe środki już w przeciągu miesiąca. Nasze know how zakłada, że:

W przypadku wykonywania transportów typu cross-trade i kabotaż, u ś r e d n i o n a na próbie kilkudziesięciu kierowców oszczędność dla firm transportowych generowana dla jednego kierowcy w miesiącu wynosi od 1190 zł do 1813 zł.

Z kolei w przypadku wykonywania transportów bilateralnych i tranzytu, ś r e d n i a oszczędność jest z oczywistych względów wyższa i wynosi od 1800 zł do 2500 zł.

Najwyższa wyliczona jednostkowa oszczędność poszczególnego kierowcy uzyskana w symulacjach wyniosła 3800 zł na które składa się: 3500 zł z tytułu oszczędności ubruttowienia) + 300 zł (z tytułu oszczędności administracyjnych).

Dowiedz się więcej:

Wymiar oszczędności dla firm transportowych korzystających z umowy o świadczenie usług kierowania pojazdem

AUTORSKI PAKIET OPTYMALIZACYJNY KANCELARII PRAWNEJ VIGGEN we współpracy z VTS Project sp. z o.o.

Wyjątkowy pakiet oszczędnościowy dla firm transportowych!

W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie naszych Klientów w zakresie rozwiązań dotyczących optymalizacji kosztów, stworzyliśmy unikalny produkt w pakiecie, który wzbogaciliśmy o dodatkowe elementy umożliwiające firmom transportowym optymalizowanie kosztów w bezpieczny sposób.

Przedstawiamy TWÓJ PLAN generowania oszczędności w 3 krokach!

KROK 1. DOKUMENTACJA

1. WDROŻENIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI KIEROWANIA POJAZDAMI wg. KNOW HOW KANCELARII PRAWNEJ VIGGEN

wraz z kompletem dokumentacji oraz konsultacją z działem prawnym

Jest to autorskie KNOW HOW Kancelarii Prawnej Viggen niedostępne nigdzie indziej na rynku

https://jazdaprawna.pl/57483-2/

https://jazdaprawna.pl/zasady-rozliczania-kierowcow-zatrudnionych-na-podstawie-umowy-o-swiadczenie-uslug-kierowania-pojazdami-na-warunkach-ustawy-z-dnia-28-lipca-2023-roku-o-delegowaniu-kierowcow-w-transporcie-drogowym/

KROK 2. ROZLICZENIA

1. WDROŻENIE autorskiej Aplikacji VTS KADRY- PŁACE – TACHO*

dostosowanej do rozliczania wynagrodzeń kierowców na Umowie o świadczenie usługi kierowania pojazdami

program posiada rekomendację prof. Mariusza Miąsko oraz prof. Andrzeja Świątkowskiego, byłego kierownika katedry prawa pracy na Uniwersytecie Jagiellońskim, aplikacja otrzymała nagrodę IBM dla najbardziej innowacyjnego produktu.

UWAGA: Rozliczenie na konkurencyjnych programach nie wygeneruje oszczędności, jakie założyliśmy w naszej umowie.

2. Szkolenie wdrażające

prowadzi prawnik, specjalista w zakresie transportowego prawa pracy, wykładowca Uczelni Metropolitalnej w Katowicach, operator na aplikacji VTS KADRY – PŁACE – TACHO

3. Konsultacja kadrowo – płacowa wg KNOW HOW Kancelarii Prawnej Viggen

*Alternatywnie proponujemy usługę rozliczeniową w Kancelarii Prawnej Viggen

usługę realizują prawnicy oraz specjaliści w zakresie kadr i płac posiadający wieloletnie doświadczenie w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców, operatorzy aplikacji VTS

KROK 3. WERYFIKACJA ROZLICZANIA WYNAGRODZEŃ

1. Audyt pierwszego rozliczenia wynagrodzeń na umowie o świadczenie usługi kierowania pojazdami

weryfikacja obowiązkowa, którą przeprowadzamy w cenie pakietu

2. Audyt kontrolny wyliczeń wynagrodzeń na umowie o świadczenie usługi kierowania pojazdami

weryfikacja nieobowiązkowa – po półrocznym okresie stosowania i rozliczania Umowy o świadczenie usługi kierowania pojazdami, wyceniana dodatkowo

Co zyskasz dzięki zastosowaniu naszego AUTORSKIEGO PAKIETU OPTYMALIZACYJNEGO?

– realne zmniejszenie kosztów prowadzenia firmy transportowej

– wdrożenie rozwiązań, które zapewnią prawidłowość rozliczeń

– opiekę prawników oraz specjalistów w zakresie kadr i płac na każdym etapie wdrażania naszego KNOW HOW

Dopiero powyższy pakiet elementów umożliwia realne OSZCZĘDZANIE.

Udostępniamy Państwu autorskie Know How Kancelarii Prawnej Viggen dzięki któremu działania optymalizacyjne są możliwe.

Zaufaj naszej WIEDZY I DOŚWIADCZENIU

Zapraszamy do kontaktu.

tel.: 509-982-577, 12 637-24-57,

e-mail: biuro11@viggen.pl

tel.: 519-140-984,

e-mail.: jak@viggen.pl 

Oceń artykuł

Poprzedni artykułZmiany w imporcie z UE do GB: obowiązek deklaracji S&S GB od 31 października 2024 r.
Następny artykułPaździernikowe ograniczenia w ruchu – 2024
Specjalista w zakresie dokumentacji w Kancelarii Prawnej Viggen. Helpdesk i operator aplikacji VTS do rozliczania czasu pracy i wynagrodzeń kierowców. Masz pytania do artykułu? Skontaktuj się ze mną: ak@viggen.pl, ak@vtsproject.pl, tel. +786 137 850

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj