Strona główna Informacje prawne Większy ruch na A4, większe zyski Stalexport Autostrady

Większy ruch na A4, większe zyski Stalexport Autostrady

756
0
No Ratings Information Message

Większy ruch na A4, większe zyski Stalexport Autostrady. Wzrost natężenia ruchu na A4 Katowice – Kraków przyczynił się do wzrostu przychodów z poboru opłat i pozwolił osiągnąć wyższy zysk netto w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – podał Stalexport Autostrady w komentarzu do wyników półrocznych grupy.

W pierwszym półroczu 2013 r. skonsolidowane przychody Stalexport Autostrady wyniosły 94,07 mln zł wobec 86,65 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 20,63 mln zł wobec 0,5 mln zł rok wcześniej.

– Na wyniki te wpływ miał wzrost (7,74 proc.) natężenia ruchu na odcinku A4 Katowice – Kraków. Wzrost ten dotyczy zarówno samochodów osobowych (8,6 proc.), jak i ciężarowych (3,7 proc.) – podała w komunikacie spółka.

– Na wyniki finansowe grupy kapitałowej Stalexport Autostrady wpłynęła również zmiana struktury organizacyjnej przeprowadzona w 2012 roku, która pozwoliła znaczne ograniczyć koszty ogólnego zarządu – podała również.

61-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 Katowice – Kraków Stalexport Autostrada Małopolska – spółka zależna Stalexportu Autostrady – zarządza na podstawie zawartej w 1997 r. umowy koncesyjnej. Po jej wygaśnięciu – w 2027 r. – trasa zostanie przekazana państwu.

Skonsolidowane przychody Stalexportu w 2012 r. wyniosły 185,5 mln zł, a zysk netto 12,87 mln zł. Rok wcześniej było to 179,76 mln zł przychodów oraz 10,53 mln zł czystego zarobku.

Wartość nakładów inwestycyjnych poniesionych przez grupę w 2012 r. wyniosła 63,01 mln zł i obejmowała przede wszystkim prace na zarządzanym odcinku autostrady A4 Katowice – Kraków.

Wśród nich znalazły się: remont 22 autostradowych obiektów mostowych, poszerzenie placu poboru opłat w Brzęczkowicach oraz instalację ekranów akustycznych. Pozostałe nakłady inwestycyjne dotyczyły m.in. zakupu sprzętu do bieżącego utrzymania autostrady.

Pakiet kontrolny w Stalexporcie (60,63 proc.) posiada Autostrade per l’Italia z włoskiej grupy Atlantia. Grupa ta zarządza obecnie siecią ponad 5,1 tys. km płatnych autostrad we Włoszech, Brazylii, Chile, Indiach i w Polsce.

Źródło: www.wnp.pl

Oceń artykuł

Poprzedni artykułPrzewoźnik i tak zapłaci – jak nie viaTOLL-em go to…opłatą bankową!
Następny artykuł23 chętnych na budowę kolejnego odcinka drogi S5