Ważne dla osób odpowiedzialnych za organizację transportu. Ustalenie, że tygodniowy odpoczynek “skrócony” może trwać dłużej niż 24 godziny rodzi dla przewoźników, spedytorów i dyspozytorów oraz dla innych organizatorów transportu istotne konsekwencje ponieważ zgodnie z z treścią art. 8.6 (…) “skrócenie to (skrócenie odpoczynku do poniżej 45 godzin – przypis autora) należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo(…)”
Skoro więc ustaliliśmy, że odpoczynek skrócony może być dłuższy niż 24 godziny i w skrajnym przypadku może wynosić np.: 44 godziny to kierowcy należy skompensować (zwrócić) zaledwie różnicę pomiędzy odpoczynkiem regularnym (min. 45 godzinnym) a skróconym trwającym (np.: 44 godziny). Kierowcy zwrócić należy, więc zaledwie jedną godzinę, a nie 21 godzin jak się to często dzieje w bardzo wielu firmach transportowych kosztem ogromnych strat czasu. Organizatorzy transportu muszą bowiem pamiętać, że z treści analizowanego przepisu nie wynika, aby zastosowanie skróconego odpoczynku tygodniowego musiało skutkować automatycznym obowiązkiem zwracania kierowcy 21 godzin odpoczynku.