Strona główna Aktualności Dnia Milionowe oszczędności przewoźników po 2 lutym 2022 r. z tytułu umów o...

Milionowe oszczędności przewoźników po 2 lutym 2022 r. z tytułu umów o świadczenie usług kierowania pojazdem

1052
0
5/5 (4)

Autor publikacji: Dr Mariusz Miąsko Prezes Kancelarii Prawnej Viggen sp.j.

(Doktor nauk prawnych Uniwersytetu Jagiellońskiego – specjalizacja naukowa: Prawo Pracy)

 

SZACUNKOWY WYMIAR OSZCZĘDNOŚCI Z TYTUŁU ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI KIEROWANIA POJAZDEM WZGLĘDEM UMOWY O PRACĘ, PO 2 LUTYM 2022 r

 

TYP TRANSPORTU: BILATERALNY, TRANZYT, NIEOBCIĄŻONY

Wynagrodzenie kierowcy:

7 182 zł „do ręki”-maksymalna oszczędność za 100 kierowców rocznie 3 miliony 300 tys. zł (czyli do 2 802,00 zł miesięcznie na 1 kierowcę)                                                

8 316 zł „do ręki”-maksymalna oszczędność za 100 kierowców rocznie 3 miliony 600 tys. zł (czyli do 3 039,00 zł miesięcznie na 1 kierowcę)

9 030 zł „do ręki”-maksymalna oszczędność za 100 kierowców rocznie 4 miliony 500 tys. zł (czyli do 3 767,00 zł miesięcznie na 1 kierowcę)

 

TYP TRANSPORTU: CROSS TRADE, KABOTAŻ

Wynagrodzenie kierowcy:

7 182 zł „do ręki”-maksymalna oszczędność za 100 kierowców rocznie 1 milion 490 tys. zł  (czyli do miesięcznie na 1242 zł na 1 kierowcę)

8 316 zł „do ręki”-maksymalna oszczędność za 100 kierowców rocznie 1 milion 580 tys. zł (czyli do 1319,00 zł miesięcznie na 1 kierowcę)

9 030 zł „do ręki”-maksymalna oszczędność za 100 kierowców rocznie 1 milion 800 tys. zł (czyli do 1510,00 zł miesięcznie na 1 kierowcę)

9 660 zł „do ręki”  – maksymalna oszczędność za 100 kierowców rocznie 2 miliony zł  (czyli do 1695,00 zł miesięcznie na 1 kierowcę)

 

W niektórych przypadkach wymiar oszczędności może być niższy w szczególności w przypadku transportu typu: cross trade lub kabotaż.

Powyższe oszczędności wynikają z:

  1. obniżenia kosztu oskładkowania i opodatkowania (w tym pokrycia części wynagrodzenia dietami);
  2. obniżenia kosztu wymiaru godzin pracy za które nie ma konieczności wypłaty wynagrodzenia sektorowego;
  3. obniżenia kosztów z tytułu chorobowego (w obliczeniu oparłem się na oficjalnych najnowszych statystykach ZUS w zakresie średniego wymiaru dni chorobowych);
  4. ponad 20 elementów kosztowych, które nie występują w umowie o świadczenie usług kierowania pojazdami względem umowy o pracę.

 

Sposób wyliczenia ww. oszczędności wskazują obliczenia z: Tabeli 15, Tabeli 16, oraz tabel poprzedzających w moim opracowaniu: „Komparatystyka kosztów i oszczędności z tytułu zatrudnienia kierowców na podstawie „umowy o świadczenie usługi kierowania pojazdami” względem kosztów zatrudnienia na podstawie umowy o racę po 1 lutym 2022 r

Z zakresem opracowania można zapoznać się KLIKAJĄC TUTAJ

Jednocześnie pragnę poinformować, że:

  1.  twierdzenia niejakich „ekspertów od rozliczeń” oraz niektórych tzw. „kancelarii transportowych”, jakoby art. 21b UoCzPK wyłączał możliwość wypłaty diet lub ryczałtów noclegowych dla kierowców zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej, jest nie tylko nieprawdziwe ale wprost kompromitujące dla autorów rzeczonych twierdzeń i świadczy (w mojej opinii) o braku elementarnych kompetencji w przedmiotowym zakresie;
  2. na okoliczność każdej prezentowanej przeze mnie tezy przygotowałem opracowania prawne lub podałem podstawę prawną – wykaz publikacji znajduje się poniżej;
  3. nie namawiam nikogo do skorzystania z Umowy o świadczenie usług kierowania pojazdami – każdy przewoźnik powinien osobiście dokonać oceny, czy takie rozwiązanie jest dla niego korzystne;
  4. w ciągu ostatniego miesiąca w sprawie umowy o świadczenie usług kierowania pojazdami do naszej Kancelarii Prawnej Viggen Sp.j.  zwróciło się ponad 450 firm transportowych, zatem pomimo najszczerszych chęci nie przekazujemy kontaktów do przewoźników od wielu lat korzystających z przedmiotowej umowy, ponieważ nie jest możliwe abyśmy obciążali naszych klientów tak ogromną ilością kontaktów z potencjalnymi klientami;
  5. umowę o świadczenie usług kierowania pojazdem można nabyć wyłącznie w pakiecie z oprogramowaniem do rozliczania kierowców VTS i od tej zasadny nie są czynione żadne wyjątki;
  6. z uwagi na ogromne i stale narastające zainteresowanie klientów w zakresie umowy o świadczeni usług kierowania pojazdami, dysponujemy bardzo ograniczonymi  możliwości udzielania porad w firmie videokonferencji – zatem udostępniliśmy możliwość nabycia szczegółowego opracowania analitycznego zawierającego na 32 stronach – 17 TABEL obliczeniowych oraz podstawy prawne rozliczeń i zachęcam do nabywania (za odpłatnością) przedmiotowej analizy kosztów i oszczędności:„Komparatystyka kosztów i oszczędności z tytułu zatrudnienia kierowców na podstawie „umowy o świadczenie usługi kierowania pojazdami” względem kosztów zatrudnienia na podstawie umowy o racę po 1 lutym 2022 r

Powyższą publikację czytasz dzięki programowi dla profesjonalistów do rozliczania kierowców VTS

Jeżeli chcą Państwo nabyć opracowanie „Komparatystyka kosztów i oszczędności z tytułu zatrudnienia kierowców na podstawie „umowy o świadczenie usługi kierowania pojazdami” względem kosztów zatrudnienia na podstawie umowy o racę po 1 lutym 2022 r” lub skorzystać Umowy o świadczenie usług kierowania pojazdami naszego autorstwa, zapraszamy do kontaktu z Kancelarią Prawną Viggen sp.j.

tel.: 519-140-984

tel.: 509-982-577tel.: 12 637-24-57

mail: biuro1@viggen.pl

mail.: jak@viggen.pl

Więcej informacji na temat bardzo poważnych korzyści płynących z Umów o Świadczenie Usług Kierowania Pojazdami przeczytasz w poniższych moich publikacjach:

Wyliczenie oszczędności z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy oświadczenie usług kierowania pojazdami

Korzyści dla kierowcy z zatrudnienia na podstawie Umowy o Świadczenie Usługi Kierowania Pojazdami

Kolejne oszczędności za zatrudnienia kierowców na podstawie „Umowy o Świadczeniu Usług Kierowania Pojazdem”

Fatalna nowela ustawy o transporcie drogowym niestety podpisana przez Prezydenta

Pakiet Mobilności – do 3700 tys. zł/mies. oszczędności w wynagrodzeniach kierowców z nowym rodzajem umowy

Nowe zasady wyliczania wynagrodzeń kierowców od lutego 2022 r.

Idealna Umowa na zatrudnienie Kierowców w Pakiecie Mobilności

dr Mariusz Miąsko

Niniejszy dokument podlega ochronie prawnej na mocy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (ustawa z dnia 4 lutego 1994 r., Dz. U. 06.90.631 z późn. zm.).

Oceń artykuł

Poprzedni artykułOpracowanie wyliczenia kosztów i oszczędności w transporcie po 2 lutym 2022 r.
Następny artykułZasady wykonywania przewozów kabotażowych po 21.02.2022 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj